
بروزرسانی: 29 اسفند 1403
آئودی از اگزوزهای تقلبی خلاص می شود زیرا از آنها متنفر هستید
در دهه گذشته، آئودی عادت بدی را ایجاد کرد که در برخی از مدل های خود از اگزوزهای جعلی استفاده می کرد. S5 دیزلی فروخته شده در اروپا احتمالاً بدترین متخلف بود، اما SQ5 و S6 به همان اندازه بد بودند. خوشبختانه، لوله های مصنوعی به گذشته تبدیل خواهند شد، زیرا چهار حلقه متعهد شده اند که از شر این تنظیمات بحث برانگیز خلاص شوند.
صحبت کردن با خودکار اکسپرس مجله، سخنگوی آئودی قول داد خودروهای آینده با معماری جدید احتراق پلتفرم Premium (PPC) از "خط اگزوز داغ؛ لوله های اگزوز کاربردی" استفاده کنند. اخبار خوب به دنبال «بازخورد مشتری» است، که روشی مودبانه برای گفتن اینکه مردم از جعلی تحقیر می کنند. ما را شامل می شود. سدان جدید A5 (در واقع یک لیفت بک است) و A5 Avant همراه با مشتقات S5 عملکردی خود پیشتاز هستند.

در صورتی که متوجه نشده باشید، خودروهای بیشتری دارای نوک اگزوز در زیر سپر هستند. آئودی می خواهد آنها را در خودروهای جدید مبتنی بر PPC خود نشان دهد. باید دید که آیا وسایل نقلیه کوچکتر روی پلت فرم MQB از این روش پیروی خواهند کرد یا خیر. اگر برند لوکس آلمانی می خواهد طراحی منسجمی در خط تولید داشته باشد، خودروهای ارزان تر نیز باید تنظیمات واقعی داشته باشند.
چندین مدل دیگر مبتنی بر PPC از جمله Q5، A7 و Q7 در راه هستند. هر سه به احتمال زیاد درمان S را دریافت خواهند کرد و بدون نوک اگزوز تقلبی زشت کار خواهند کرد. یک شاسی بلند سه ردیفه بزرگتر که به طور آزمایشی با نام Q9 شناخته می شود، به عنوان پاسخی دیرهنگام به BMW X7 و مرسدس GLS می آید. مشخص نیست که آیا A8 نسل بعدی با موتورهای احتراقی خواهد داشت یا خیر. اگر چنین است، به عنوان A9 تغییر نام داده می شود.
این برند مستقر در اینگولشتات با انتقال همه خودروهای احتراقی به اعداد فرد و خودروهای الکتریکی به اعداد زوج، نامگذاری خود را به روز می کند. به همین دلیل A4 قدیمی جای خود را برای A5 جدید باز کرده است. نسل بعدی A6 با موتورهای بنزینی و دیزلی به A7 تبدیل خواهد شد. این امر به آئودی اجازه می دهد تا یک A6 کاملاً الکتریکی را با موتورهای کوچک تر A4 بدون احتراقی که احتمالاً پس از A8 EV کوچک تر وارد بازار می شود، عرضه کند.
اگزوزهای واقعی برای مدت طولانی تری در دسترس نخواهند بود. آئودی همچنان قصد دارد تا سال 2033 کاملاً برقی شود، مگر اینکه برنامه ها تغییر کند. تولید خودروهای ICE بسته به تقاضای محلی می تواند برای مدتی در چین ادامه یابد.
منبع