تبر روی مدلهای آئودی دو در در سال 2019 با توقف تولید A3 کابریولت شروع به سقوط کرد. غم تابستانی سال گذشته ادامه یافت، زمانی که TT رودستر به سمت غروب ضرب المثل حرکت کرد و TT کوپه را نیز همراه خود برد. چند ماه پیش، R8 نهایی خط مونتاژ را ترک کرد و عملاً به ابرخودروهای کوپه و اسپایدر موتور وسط پایان داد.
هفته گذشته، آئودی خط تولید سال 2025 خود را برای ایالات متحده با برخی حذفیات آشکار – A5 کوپه و A5 کابریولت معرفی کرد. همکاران ما در موتور 1 آلمان با این برند لوکس تماس گرفت تا از سرنوشت آخرین خودروهای دو در از اینگولشتات مطلع شود. بدترین ترس ما اکنون تایید شده است زیرا تولید مدل های A5 دو در به پایان رسیده است. این شامل خواهر و برادر S و RS با عملکرد بالا آنها می شود.
این در واقع به این معنی است که آئودی دیگر کوپه و کانورتیبل نمیسازد. جایگزینی برای مدلهای کمتر کاربردی A5 برنامهریزی نشده است، بنابراین هیچ عکس جاسوسی از نمونههای اولیه در دست آزمایش وجود ندارد. خط تولید نسل جدید A5 فقط از دو عضو تشکیل شده است: A5 سدان (از لحاظ فنی، لیفت بک است) و A5 Avant. هر دو نسخه داغ S5 در حال حاضر دارند، با یک RS5 که باید دنبال شود.
آئودی به بازگرداندن TT و R8 به عنوان خودروهای الکتریکی روزی اشاره کرده است، اما بدون ارائه جدول زمانی مشخص. از آنجایی که به نظر می رسد آن کشتی قبلاً قایقرانی کرده است، امیدمان به کوپه یا کانورتیبل دیگری در عصر ICE زیاد نیست. برند گروه فولکسواگن قصد دارد تا سال 2033 فقط از خودروهای برقی استفاده کند، بنابراین زمان آن برای یک خودروی گازسوز دیگر با دو در تمام شده است.
برندهای رقیب هنوز وسایل نقلیه ای دارند که از درهای عقب اجتناب می کنند. ب ام و همچنان Z4، سری 4 کوپه/کانورتیبل و سری 8 کوپه/کانورتیبل را عرضه می کند. با این حال، گزارش شده است که همه آنها ظرف چند سال از بین می روند. خوشبختانه، سری 2 کوپه کوچکتر برای مدت طولانی باقی مانده است.
در مرسدس، تنها CLE Coupe/Cabriolet، AMG GT Coupe و SL باقی مانده است. دلیلش این است که SLC، S کلاس کابریولت و AMG GT رودستر راه دودو را طی کرده اند. CLE جدید به طور موثر مدل های دو در C کلاس و E کلاس را در یک جفت کوپه/کانورتیبل ادغام می کند.
حقیقت غم انگیز این است که کوپه ها و کانورتیبل ها فروش سختی دارند. مردم خواهان راحتی داشتن درهای عقب هستند. رویه تاشو نیز با خوردن حجم محموله موجود، به کاربردی بودن آسیب می رساند. با این حال، بسیاری استدلال می کنند که برندی به بزرگی آئودی باید حداقل یک کوپه و/یا کانورتیبل در خط تولید خود داشته باشد. گفته می شود، ماهی های بزرگ تری برای سرخ کردن وجود دارد.
نیاز به تمیزتر کردن موتورهای احتراقی برای رعایت مقررات سختگیرانه تر انتشار گازهای گلخانه ای مستلزم سرمایه گذاری هنگفتی است. همین را می توان در مورد توسعه مدل های صرفا الکتریکی نیز گفت. پیشخوانهای لوبیا موافق هستند که راهاندازی چندمین بار SUV به جای کوپه یا کانورتیبل شرط مطمئنتری است. به همین دلیل است که یک مدل سه ردیفه، احتمالاً به عنوان Q9 در راه است.
مبادا فراموش کنیم سایر مدلهای آئودی در سالهای اخیر به دلیل کاهش فروش متوقف شدهاند. A1 و A3 سه در مدتی است که مرده اند و سدان A4 جایگزین مستقیمی ندارد. انتظار می رود A4 در اواخر این دهه به عنوان یک خودروی الکتریکی بازگردد. در این میان، جایگزین غیرمستقیم مدل گازسوز سدان جدید A5 سدان است.
در سال های آینده، آئودی سوپرمینی A1 را به کلی کنار خواهد گذاشت. علاوه بر این، کراس اوور ساب کامپکت Q2 تنها پس از یک نسل از بین خواهد رفت. حذف این مدلها از خط تولید این امکان را به شرکت میدهد تا بر آنچه که فروش بهتری دارد تمرکز کند.