آئودی قدرتمندترین خودروی خود را معرفی کرد


پس از اینکه پورشه تایکان در اوایل سال جاری به‌روزرسانی جامع میان چرخه را دریافت کرد، تنها به نظر می‌رسد که مدل خواهر نیز از همین روش پیروی کند. به آئودی E-Tron GT 2025 سلام کنید، که مجموعه ای از به روز رسانی ها را برای باز کردن قفل قدرت، سرعت شارژ و برد بیشتر دریافت می کند. در آینده، سه نسخه متمایز برای انتخاب وجود خواهد داشت: S E-Tron GT، RS E-Tron GT، و پرچمدار RS E-Tron GT Performance.

این خودروی جدید اضافه شده نقش قدرتمندترین خودروی تولیدی آئودی را بر عهده می گیرد. این موتور قدرت 912 اسب بخاری دارد، اما همچنان پشت هیولای 1019 اسب بخاری تایکان توربو GT است. جدا از اینکه قوی‌ترین خودرو برای حمل چهار حلقه افسانه‌ای است، سریع‌ترین هم است. برای رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت، فقط دو و نیم ثانیه زمان نیاز دارد که البته دو دهم ثانیه کندتر از پورشه است.

طعم های کمتر نیز دقیقا کند یا ضعیف نیستند. RS E-Tron برای یک سرعت 2.8 ثانیه ای 845 اسب بخار قدرت دارد در حالی که E-Tron پایه 671 اسب بخار برای دویدن 3.4 ثانیه ای دارد. مدل‌های دارای نشان RS حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت را دارند در حالی که تریم سطح ابتدایی سرعت 152 مایل در ساعت را کمی کمتر می‌کند. هر سه دارای یک راه‌اندازی دو موتوره هستند که امکان حرکت تمام چرخ را فراهم می‌کند. آئودی می گوید پیکربندی تک موتوره و دیفرانسیل عقب برنامه ریزی نشده است.

فراتر از سرعت و سرعت تازه به دست آمده، سدان برقی یک بسته باتری ارتقا یافته نیز دارد. ظرفیت انرژی قابل استفاده از 84 کیلووات ساعت به 97 کیلووات ساعت رسیده است در حالی که وزن آن 20 پوند کاهش یافته است. با این حال، بسته باتری همچنان 1378 پوند وزن دارد. خبرهای خوب بیشتری در مورد باتری برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد زیرا اکنون از حداکثر توان شارژ 320 کیلوواتی در مقابل 270 کیلووات قبلی پشتیبانی می کند. در شرایط ایده آل شارژ، باتری در 18 دقیقه از 10 به 80 درصد می رسد. فقط 10 دقیقه طول می کشد تا EV برای برد 174 مایلی.

باتری تنها قطعه سخت افزاری نیست که وزن خود را کاهش داده است زیرا موتور الکتریکی عقب تقریباً 22 پوند سبک تر از قبل است. اگر به دنبال کارایی هستید، می‌خواهید مدل‌های RS را رها کنید و مدل پایه S را دریافت کنید. آئودی حداکثر برد 378 مایل را ارائه می‌کند، اما به خاطر داشته باشید که این برای هر چرخه WLTP است. رقم معادل EPA احتمالا کمتر خواهد بود.

حتی نقطه ورود به این محدوده دارای یک سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ است. این تنظیم فعال می تواند خودرو را 2.1 تا 3 اینچ در ثانیه کاهش دهد تا هنگام عبور از دست اندازها، راحتی را به حداکثر برساند. برای RS E-Tron GT Performance، سیستم تعلیق دارای یک حالت عملکرد اختصاصی است که برای پیگیری استفاده طراحی شده است.

اگرچه E-Tron GT هنوز به نظر می رسد که گویی از آینده آمده است، اما نکات خوبی به گذشته وجود دارد. به عنوان مثال، چرخ‌های 21 اینچی فورج شده پس از کانسپت آئودی Avus Quattro در سال 1991 است. در داخل، خوشه ابزار دیجیتال RS E-Tron GT Performance دارای یک تم سفید است که به RS2 Avant 1994 اشاره دارد.

آئودی می گوید تا زمانی که قیمت گذاری برای بازار ایالات متحده منتشر نشود، S E-Tron GT 2025 از 126000 یورو (135200 دلار) در آلمان شروع می شود، جایی که قیمت RS E-Tron GT 147500 یورو (158200 دلار) است. RS E-Tron GT Performance با قیمت 160500 یورو (172200 دلار) به فروش می رسد.



منبع