آئودی A4 مرده است، زنده باد آئودی A5 جدید


پس از 30 سال پیشروی در خط مقدم خط تولید خودروهای گازسوز کوچک آئودی، A4 در حال توقف است. A5 – که قبلاً محفوظ کوپه های سبک جلو بود – اکنون سدان گازسوز آئودی برای مدیران میانی جهان است. چرا A4 از بین رفته است؟ خوب، اینطور نیست کاملا مرده؛ خودروهای با شماره زوج آئودی الکتریکی خواهند بود و خودروهای با اعداد فرد همچنان از دایناسورهای له شده برای رفت و آمد استفاده خواهند کرد.

A5 جدید با ظاهری تازه، فناوری به روز، و یک جفت موتور ICE قدرتمند عرضه می شود که آئودی امیدوار است رانندگان را صرف نظر از بودجه آنها راضی نگه دارد. مدل پایه دارای یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر است که 268 اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ می فرستد. هندسه متغیر توربین برای توربوشارژر بازده موتور را افزایش می‌دهد – اگرچه ارقام مصرف سوخت TBD هستند.



<p><em>آئودی S5 2025</em></p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<p>اگر «S» بیشتر سبک شماست، S5 دارای یک موتور 3.0 لیتری V-6 توربوشارژ است که 362 اسب بخار قدرت را از طریق یک کلاچ دوکلاچه هفت سرعته به هر چهار چرخ می فرستد.  این اولین بار است که آئودی از این گیربکس در S5 استفاده می کند.  سیستم چهار چرخ متحرک کواترو به دیفرانسیل اسپرت کواترو با بردار گشتاور متصل است.</p>
<p>آئودی می‌گوید که با آن موتورهای قوی‌تر، «جزئیات گسترده‌ای را روی آن انجام داده است [A5 and S5’s] سیستم تعلیق و فرمان.” شما می توانید دمپرهای تطبیقی ​​را مشخص کنید که به شما امکان می دهد سواری خود را به دلخواه تنظیم کنید.</p>
<p>در ایالات متحده، A5 و S5 در سبک بدنه یک سدان در دسترس خواهند بود.  در خارج از ایالات متحده یک نسخه واگن آوانت از هر کدام وجود خواهد داشت، اما هیچ برنامه ای برای یک کوپه یا کانورتیبل وجود ندارد.  این اولین خودرو از بین بسیاری از خودروهایی است که از معماری جدید براق و پریمیوم احتراقی آئودی استفاده می‌کند، که برای موتورهای جلو یا چهار چرخ متحرک و همچنین پیشرانه‌های گازی یا هیبریدی مستقیم تنظیم شده است.</p>
<section contenteditable=


<p><em>آئودی S5 داخلی 2025</em></p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<section contenteditable= 

<p><em>آئودی S5 داخلی 2025</em></p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
</section>
<p>آئودی A5 بزرگتر است اما نه به اندازه A5 Sportback قدیمی.  در جلو، یک جلوپنجره عریض با دریچه‌های بزرگ احاطه شده است و در عقب، لوله‌های اگزوز همگی واقعی هستند.  آخرین نسل فورد فوکوس ممکن است بخواهد در مورد دماغه صحبت کند، اما…</p>
<p>با نمای بیرونی جدید، فناوری بیرونی جدید به وجود می آید.  در این حالت، چراغ‌های LED در روز، قسمت جلویی را روشن می‌کنند، در حالی که OLED‌های نسل دوم عقب را روشن می‌کنند.  جلوه های نور پویا با حداکثر هشت گزینه قابل تنظیم در دسترس هستند.  در اروپا، آنها در حال حرکت قابل تنظیم هستند، اما مقررات ایالات متحده به این معنی است که شما باید آن تغییرات نور را در حالت ثابت انجام دهید.</p>
<p>در قسمت عقب A5 نیز همینطور است.  پنل‌های OLED همچنین می‌توانند به‌عنوان چراغ ارتباطی مورد استفاده قرار گیرند و به سایر وسایل نقلیه – از طریق شکل‌های بد بو- در مورد خطرات پیش رو اطلاع دهند.  اما، مثل همیشه، در ایالات متحده در دسترس نیست.</p>
<section contenteditable= 

<p><em>آئودی S5 2025</em></p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<p>در داخل، آئودی چهار ستون کلیدی را برای تثبیت طراحی جدید A5 برپا کرده است.  اولین مورد طراحی «انسان محور» است که تقریباً به معنای «افراد در اینجا جا می‌شوند و می‌توانند با خیال راحت رانندگی کنند» ترجمه می‌شود.  چیزی به نام «مرحله دیجیتال»، متشکل از دو نمایشگر سرگرمی اطلاعاتی MMI، وجود دارد که اطلاعات حیاتی را هم به راننده و هم برای سرنشین ارسال می کند.  سومین لیست، «طراحی مبتنی بر مواد» است که اشاره ای به حس فضا و راحتی دارد.  در نهایت، «وضوح بصری» یا چیدمان کابین با استفاده آسان وجود دارد.</p>
<p>به لطف فاصله بین دو محور بیشتر، فضای بیشتری در داخل A5 وجود دارد.  و حتی با نمایه‌ی عقب شیبدار، فضای سر مناسبی در ردیف دوم وجود دارد.  مدل‌های آمریکایی A5 و S5 به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما رنگی عرضه می‌شوند – سقف محکمی در دسترس نیست – در حالی که پکیج‌های تریم بالاتر دارای سقف الکتروکرومیک قابل تنظیم هستند که می‌توان آن را در شش بخش تنظیم کرد (این یک گزینه در تریم پایین‌تر خواهد بود).</p>
<p>تنظیمات سرگرمی دیجیتال استیج مطمئناً چشمگیر به نظر می رسد.  این صفحه نمایش باریک و مستقل از نوع OLED MMI ساخته شده است و از یک صفحه نمایش مجازی 11.9 اینچی Cockpit در کنار یک صفحه نمایش لمسی MMI 14.5 اینچی استفاده می کند.  یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری برای مسافران نیز در دسترس است.  علاوه بر همه اینها، یک نمایشگر هدآپ قابل تنظیم وجود دارد که برای اولین بار به رانندگان اجازه می دهد تا عملکردهای خودرو و اطلاعات سرگرمی را کنترل کنند.  این همان معماری و فناوری است که در Q6 E-Tron خواهید یافت، و تقریباً مطمئناً با گذشت سال ها در مکان های بیشتری ظاهر می شود.</p>
<section contenteditable= 

<p><em>موتور آئودی S5 2025</em></p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<p>مانند هر خودروی جدیدی، A5 و S5 اسباب بازی های زیادی دارند.  صفحه اختیاری مسافر به کمک خلبان این امکان را می دهد که در حین حرکت با ناوبری کمانچه بازی کند یا محتوای پخش شده را تماشا کند.  نگران نباشید، روکش خاصی دارد تا راننده صفحه نمایش را نبیند.  کادرهای مناسب را علامت بزنید و می توانید یک سیستم صوتی Bang and Olufsen داشته باشید که بلندگوها را در پشت سر قرار می دهد.  نه تنها این، بلکه آنها دو منطقه ای هستند، بنابراین مسافر می تواند به موسیقی گوش دهد، فیلم تماشا کند، یا هر کاری که می خواهد انجام دهد، در حالی که راننده می تواند تماس بگیرد.</p>
<p>A5 جدید بر اساس میراث A4 با ویژگی های ارتقا یافته، فناوری چشمگیر و نام کمی جدید ساخته شده است.  تلاش‌های ICE آئودی برای مدتی کاهش نمی‌یابد، که باید مردم را آرام کند که متقاعد شده‌اند که برخلاف میل خود مجبور به استفاده از خودروهای برقی شوند.</p>
<p>اگر مشتاق هستید، خانواده A5 در بهار / تابستان 2025 وارد ایالات متحده می شود. قیمت ها در آلمان از 49,400 دلار شروع می شود (البته برای مشخصات در ایالات متحده موجود نیست).  قیمت، ارقام اقتصادی، بسته های آپشن، و جزئیات تریم برای ایالات متحده به زودی فاش خواهد شد.</p>
<section class=



منبع