آئودی RS Q E-Tron مسابقه رالی داکار در مسابقه درگ چگونه عمل می کند؟


برای اولین بار، بخش موتوراسپرت آئودی اسپورت با یک رقیب جدید براق به رالی معروف داکار پیوست: RS Q E-Tron. این مسابقه رالی که به طور رسمی در این ماه رونمایی شد، برای فتح زمین‌های چالش‌برانگیز مختلف متولد شد – بسیار دور از R8 LMS GT3 Evo II که اخیراً برای آسفالت رونمایی شده است.

جدا از شکل غیر متعارفش، RS Q E-Tron با تنظیم پیشرانه الکتریکی غیر معمول خود که شامل استفاده از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر TFSI است، خبرساز شد. موتور ICE مانند یک ژنراتور برای شارژ باتری ها کار می کند، به نوعی مانند نحوه عملکرد هیبریدی e-Power خود شارژ نیسان.

آئودی RS Q E-Tron با دو موتور الکتریکی که هر محور را به حرکت در می آورد، می تواند تا 670 اسب بخار (500 کیلووات) خارج از مقررات رالی داکار تولید کند. با این حال، چگونه در یک مسابقه درگ روی آسفالت عمل می کند؟

برای نشان دادن، کارواو یک آئودی RS E-Tron GT را در برابر یک مسابقه رالی RS Q E-Tron در یک مسابقه درگ قرار می دهد. این دو از بسیاری جهات روز و شب هستند اما شباهت هایی نیز وجود دارد. به طور خاص، آئودی EV جاده‌ای نیز از دو موتور الکتریکی بیش از 600 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و هر دوی آنها روی چهار دست و پا کار می‌کنند.

مسابقه رالی RS Q E-Tron از نظر وزن کمی مزیت دارد، زیرا کمی سبکتر از RS E-Tron GT به میزان 168 پوند (76 کیلوگرم) است. با این حال، اولی با مجموعه‌ای از لاستیک‌های دستگیره‌ای عرضه می‌شود که در مقایسه با پسرعموی پورشه تایکان از نظر کشش روی آسفالت یک نقطه ضعف است.

با این اطلاعات ارائه شده، به نظر شما کدام یک اول از یک چهارم مایل عبور کردند؟ آیا مزیت لاستیک جاده در تست خط مستقیم تفاوتی ایجاد کرد؟ ویدیوی بالای این صفحه باید خلاصه ای از جمله مقایسه مسابقه غلتشی و تست ترمز را به شما ارائه دهد.



منبع