آئودی RS3 جدید پس از ثبت رکورد سریعترین خودروی جمعوجور در اطراف نوربرگ رینگ، برای پرایمتایم آماده است. “جدید” ممکن است کمی کشدار باشد، زیرا این فقط یک فیس لیفت در اواسط چرخه برای موشک جیبی پنج سیلندر است. یک جلوپنجره بازطراحی شده در کنار چراغهای جلو ماتریسی LED با ظاهری هوشمندانهتر با طرحهای قابل انتخاب چراغهای روشنایی در روز دریافت میکند.
الگوی الماسی که روی جلوپنجره تک قاب می بینید، روی ورودی های هوای به روز شده که دارای تیغه های مشکی عمودی هستند، تکرار شده است. برای یک موضع تهاجمی تر، اکنون سه دهانه در بالای اسپلیتر جلو وجود دارد که توهم یک خودروی عریض تر را ایجاد می کند. آئودی ادعا می کند که ظاهر جدید یادآور کواترو S1 Pikes Peak 1987 است. تشخیص شباهت ها برای ما سخت است.
در عقب، چراغهای عقب دارای گرافیک جدیدی هستند در حالی که سپر اکنون میزبان دو بازتابنده عمودی جانبی است، بهعلاوه یک بازتابنده سوم که دیفیوزر را به دو نیم میکند. در جای دیگر، رنگهای آشنای بدنه سبز کیالامی و خاکستری کمورا با رنگهای آبی متالیک آسکاری و قرمز پیشرو همراه شدهاند. آئودی برای اولین بار RS3 را با رنگ خاکستری Daytona با روکش مات ارائه می کند. جلوپنجره و دیفیوزر که قبلاً ذکر شد همیشه مشکی هستند، چه براق باشند و چه ظاهری مات کمتر.
این چرخهای استاندارد ۱۹ اینچی نیز روکش مشکی مات دارند و میتوان آنها را با آلیاژهای اختیاری برگرفته از RS3 Performance Edition اروپا جایگزین کرد. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، میتوانید چرخهای شیکتر را در رنگ خاکستری تیره مات یا متالیک مشکی براق با طراحی دو رنگ داشته باشید.
تغییرات واضحتری در جایی که RS3 صندلیهای جلوی سطلی کربنی اختیاری از BMW M2 دریافت میکند، رخ داده است. اینها ترکیبی از چرم Nappa برای تقویتکنندههای جانبی با میکروفیبر برای قسمتهای مرکزی و قسمت پشتی کربن مات هستند. صندلیهای اسپرت معمولی که با چرم ناپا پوشانده شدهاند، هنوز برای کسانی که اغلب با RS3 به پیست نمیروند، در دسترس هستند.
یکی دیگر از تغییرات قابل توجه روی فرمان است که اکنون دارای بخش های صاف بالا و پایین است. برای برخی از حالتهای رانندگی که احتمالاً بیشتر از آن استفاده میکنید، علامت ساعت 12 قرمز رنگ و دکمههای انتخاب سریع دریافت میکند. آئودی همچنین طراحی مسطحتری به شیفتر به همراه برخی لهجههای قرمز مشکوک برای دریچههای هوا داده است.
و بله، RS3 Sportback فرمول هاتچ پنج در را در اروپا زنده نگه می دارد، در حالی که آمریکایی ها بار دیگر به سدان چهار در گیر کرده اند. اروپایی ها در مورد خودروهای عملکرد جمع و جور از گروه فولکس واگن از انتخاب رنج می برند، با توجه به اینکه یک واگن گلف R نیز وجود دارد که نمی توانید آن را در ایالت بخرید. به مدل های تند Cupra و Skoda Octavia RS حساس تر توجه نکنید.
آئودی
RS3 جدید هر 5 سیلندر را حفظ می کند، اما بدون هیچ فشار اضافی. 2.5 TFSI باشکوه به تولید 395 اسب بخار در مشخصات اروپایی ادامه می دهد. نسخه پرفورمنس ارائه شده در روزهای قبل از فیس لیفت با قدرت 401 اسب بخاری RS3 که آئودی در ایالات متحده می فروشد مطابقت داشت. سباستین گرام، رئیس آئودی اسپورت، به قدرت بیشتر پیش از پایان این نسل اشاره کرده است که نشان دهنده پایان موتور پنج خطی خواهد بود.
اگرچه در حال حاضر قدرت بیشتری وجود ندارد، آئودی تغییراتی را در زیر پوست انجام داده است. دمپرهای تطبیقی به لطف الگوریتم جدید حتی بهتر واکنش نشان می دهند. علاوه بر این، مهندسان اینگولشتات نیز بردار گشتاور ترمز را بهبود بخشیده اند تا سرعت بیشتری در پیچ ها ایجاد کنند. زمانی که میخواهید دریفت انجام دهید، این امر سود زیادی را به همراه دارد، زیرا RS3 اکنون طبیعتی شادتر دارد. لاستیکهای استاندارد سفارشی جدید و نیمه لغزنده پیرلی P Zero Trofeo R در دسترس هستند.
در خانه در آلمان، جایی که دفترچه های سفارش در پایان ماه اوت باز می شود، قیمت RS3 Sportback از 66000 یورو (72800 دلار با نرخ ارز فعلی) است. این آن را کمی بیش از 12000 یورو (13200 دلار) گرانتر از گلف R پایه می کند. اگر RS3 سدان را می خواهید، آئودی 68000 یورو (75000 دلار) دریافت می کند. RS3 فقط سدان خروجی در ایالات متحده پس از احتساب هزینه های مقصد، به قیمت 63395 دلار فروخته می شود.
58 عکس ها
آئودی
63 عکس ها
آئودی