آئودی S3 جدید قدرت بیشتری دارد و شکاف کننده گشتاور RS3


نزدیک به چهار سال از معرفی نسل فعلی S3 توسط آئودی می گذرد، بنابراین زمان فیس لیفت فرا رسیده است. مدل پرفورمنس جمع و جور که با رنگ‌های معمولی آئودی اسپورت پوشانده شده است، در هر دو سبک بدنه هاچ‌بک و سدان پیش‌نمایش داده می‌شود. به طور شگفت انگیزی تغییرات مکانیکی زیادی فقط برای یک به روز رسانی در اواسط چرخه وجود دارد.

در قلب S3 جدید یک نسخه ارتقا یافته از موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ آشنا قرار دارد. واحد چهار دیگ TFSI اکنون 329 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر (310 پوند فوت) گشتاور دارد. قدرت قابل توجهی 23 اسب بخار و (20 نیوتن متر) 15 پوند فوت نسبت به مدل پیش فیس لیفت شده به دست آورده است تا کاملاً با نسخه ویژه فولکس واگن گلف R 333 که از نظر مکانیکی مرتبط است مطابقت داشته باشد.

موتور ارتقا یافته با یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه بهینه شده با زمان تعویض دنده که هنگام شتاب گیری با شیب کامل به نصف کاهش یافته است، جفت می شود. شاید مهمتر از آن اضافه شدن یک تقسیم کننده گشتاور عقب به ارث رسیده از RS3 باشد. اگرچه حالت دریفت اختصاصی را دریافت نمی کند، اما سخت افزاری که به تازگی اضافه شده است، وقتی S3 را به سختی به گوشه ای فشار می دهید لذت بیشتری می برد. رانندگان به لطف چسبندگی بهبود یافته که با ارائه بهینه گشتاور بین دو چرخ عقب به دست می‌آیند، احتمالاً در پشت فرمان احساس اعتماد بیشتری می‌کنند.

با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد، به همین دلیل است که چهار حلقه به S3 فیس لیفت شده ترمزهای بزرگتری در محور جلو می دهند. ترمزهای فولادی 18 اینچی دارای قطر 357 میلی متر هستند و ضخامت آن ها 4 میلی متر بیشتر شده است که اکنون به 34 میلی متر رسیده است. دیسک‌های جلو توسط کالیپرهای دو پیستونی جدید در آغوش می‌گیرند و به همراه لنت‌های بزرگ‌شده برای ایجاد سطح اصطکاک بزرگ‌تری ارائه می‌شوند. آئودی با فالکن روی مجموعه جدیدی از لاستیک‌های 235/35 برای چرخ‌های 19 اینچی کار کرده است.

جدای از ترمزهای قوی تر، محور جلو دارای یک یاتاقان محوری جدید بر روی استرات مک فرسون، همراه با استخوان های جناغی سفت تر است. این برند لوکس آلمانی که با تکامل سیستم فرمان پیشرو و دمپرهای تنظیم مجدد تایید شده است، ادعا می کند که S3 اکنون تیزتر از همیشه است.

رونمایی کامل قرار است اواخر امسال برگزار شود و آئودی کل خانواده A3 به روز شده را معرفی کند. منطق به ما می‌گوید که خط موتور باید شبیه فیس لیفت فولکس‌واگن گلف باشد که اخیراً معرفی شده است.

RS3 نیز در حال تغییر است، احتمالا با قدرت بیشتر از موتور پنج سیلندر بدون توسل به برقی. مارک مستقر در اینگولشتات اشاره کرده است که 2.5 TFSI می تواند برای تولید قدرتی فراتر از 401 اسب بخار فعلی (394 اسب بخار در اروپا) ماساژ داده شود.

ما با آئودی ایالات متحده آمریکا تماس گرفتیم تا دریابیم که آیا نسخه آمریکایی بازبینی‌های مدل اروپایی را دریافت می‌کند یا خیر. طبق معمول، نفس خود را برای فروش S3 Sportback در اینجا حبس نکنید.



منبع