در این خصوص احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در این خصوص معتقد است: «پاسخگویی به انواع سلیقه ها در بازار خودرو را مستلزم واردات خودروهای باکیفیت و متناسب با نیاز بازار خودرو است.»
\nباتوجه به آنکه طی سال های اخیر واردات خودرو به کشور منع شده بود بازار از توازن عرضه وتقاضا خارج شد و بسیاری از متقاضیان خودروهای خارجی مجبور به خرید محصولات خودروسازان داخلی شدند که به عقیده کارشناسان این حوزه فضای صنعت خودرو را گلخانه ای کرد، به نظر شما برای ایجاد رقابت در بازار خودرو چه تدابیری موثر است؟
\nواردات خودرو ابزاری برای پاسخ به انواع سلیقه ها در بازار است، پس اگر می خواهیم صنعت خودرو رقابتی شود باید با واردات خودروهای متناسب با نیاز بازار به انواع سلیقه ها پاسخ داد همان طور که در بازار جهانی نیز خودروهایی متناسب با نیاز اقشار ضعیف و متوسط جامعه طراحی و به بازار عرضه شده است.
\nبرای مدیریت خروج ارز دولت پیشین راهکار ممنوعیت واردات خودرو را اجرا کرد، به نظر شما آزادسازی واردات خودرو تاثیرات لازم را در بازار خودرو به جا گذاشته است؟
\nباتوجه به ذائقه و تامین نیاز مصرف کننده واردات خودرو موضوعی حل شده در بازار خودرو جهانی است، بازار خودرو یعنی مشتری دارای حق انتخاب در خرید خودرو باشد و هرگونه اجبار در این زمینه، مفهوم بازار خودرو را زیر سوال خواهد برد.
\nنقش محصولات جدید خودروسازان در تنوع سازی و پاسخ به نیاز مشتریان در بازار خودرو مطلوب بوده است؟
\nعرضه خودروهای جدید داخلی زمانی مقبول است که امکان انتخاب خودرو داخلی و خارجی متناسب با بضاعت مالی، ذائقه و سلیقه مصرف کننده وجود داشته باشد.
\n