آزمایش جاسوسی کامیون الکتریکی کیا در آمریکا


کمی بیش از یک سال پیش، کیا اعلام کرد که قصد دارد دو کامیون برقی را تا سال 2027 روانه بازار کند. یکی از آنها ظاهراً در حال آزمایش در کالیفرنیا در حالی که استتار حجیم به تن داشت، دیده شده است. این تاسمان که اخیراً معرفی شده نیست، زیرا ظاهر متفاوتی دارد و حداقل در ابتدا دارای موتور احتراقی خواهد بود. ما مطمئناً با یک قاطر آزمایشی روبرو هستیم زیرا از قطعات مدل های دیگر استفاده می کند.

اگرچه به شدت مبدل است، اما متوجه می‌شویم که این کامیون دارای چراغ‌های جلو و آینه‌های EV9 به همراه چراغ‌های عقب هیوندای سانتا کروز است. ستون‌های آینه‌های جانبی کمی پایین‌تر روی درها نصب شده‌اند، در حالی که در تاسمان در پایه ستون‌های A قرار دارند. تفاوت دیگری که می‌توانیم متوجه شویم، قوس چرخ‌های گرد به‌جای طراحی زاویه‌دارتر تاسمان است. علاوه بر این، به نظر می رسد که این کامیون الکتریکی مرموز دارای دستگیره های درب است.

هر دو کامیون دارای سبک بدنه دو کابین با تخت های حمل بار نسبتا کوچک و راه اندازی مهره های شش لنگه هستند. این پیکاپ الکتریکی مانند تاسمان که اخیراً در ایالات متحده صید شده است، دارای صفحات میشیگان است. چه چیز دیگری؟ نشانگرهای جانبی نارنجی در چراغ های جلو نشان می دهد که ما با یک خودروی مخصوص ایالات متحده روبرو هستیم. به نظر می رسد که سپر جلویی به رنگ آبی EV9 داشته باشد، اما بقیه قسمت های کامیون خاکستری است، به جز آینه های سفید و روکش های قلاب یدک کش قرمز.

از آنجایی که به نظر می رسد این یک قاطر آزمایشی باشد، بعید است که تا سال 2026 به بازار عرضه شود. مشخص نیست که آیا این یک EV9 با کامیون است یا یک مدل جداگانه. تاسمان که سال آینده برای انتخاب مناطقی با موتور توربودیزل می آید، روی پلت فرم بدنه روی فریم سوار خواهد شد. کیا چند هفته پیش ویدئویی درباره نحوه طراحی خودرو منتشر کرد. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، در یک نقطه، چندین پیکاپ زیر پوشش قرمز پنهان شده بودند.

هنگامی که در مارس 2022 اطلاعیه ای درباره دو کامیون الکتریکی اعلام شد، کیا گفت که یکی یک مدل «اختصاصی» و دیگری یک خودروی «استراتژیک» برای بازارهای نوظهور خواهد بود. Tasman احتمالاً دومی است زیرا انتظار می‌رود که یک مشتق از EV در اواخر این دهه عرضه شود. چیزی که ما را متحیر می‌کند این است که کیا در حال آزمایش تاسمان در ایالات متحده است، حتی اگر برای آمریکای شمالی تأیید نشده باشد، حداقل هنوز.

هر چه که باشد، مطمئناً به نظر می رسد که کیا قصد دارد در سال های آینده حداقل یک کامیون در آمریکای شمالی عرضه کند. در حالت ایده آل، اینجا ساخته می شود. در غیر این صورت، مشمول مالیات مرغ می شود، تعرفه 25 درصدی برای کامیون های سبک وارداتی که به سال 1964 برمی گردد.

اگر در جای دیگری تولید شود، واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی برای کسانی که آن را مستقیماً به جای اجاره می‌خرند، نخواهد بود. EV9 از این ماه در کارخانه کیا در وست پوینت گرجستان ساخته خواهد شد، به این معنی که واجد شرایط تخفیف کامل خواهد بود. با این حال، این بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد. زمانی که بسته باتری در کارخانه ای در ساوانا، جورجیا ساخته می شود، اعتبار مالیاتی باید در مقطعی از سال آینده آغاز شود.



منبع