آسمان زحل کاندیدای عجیبی برای تعویض AWD است


بیش از یک دهه از خروج آخرین خودروهای اسپرت کاپا از جنرال موتورز از خط مونتاژ می گذرد. در ایالات متحده، خط پلتفرم اشتراک‌گذاری شامل Saturn Sky و Pontiac Solstice بود، اما در خارج از کشور، کاپا به دوو G2X در کره و Opel GT در اروپا معروف بود. هر نسخه ای که گرفتید، قطعات زیادی را با بسیاری از خودروهای دیگر به اشتراک گذاشت. رادیو، فرمان، کنترل‌های HVAC و موارد دیگر.

این معمولا به عنوان یک چیز بد در نظر گرفته می شود. خودروهای اسپورت باید خاص باشند و به اشتراک گذاشتن قطعات با Chevy Cobalt پست هرگز به عنوان یک ویژگی ممتاز تلقی نمی شد. با این حال، اقدامات به اشتراک گذاری قطعات و کاهش هزینه فراتر از آن چیزی است که فکر می کنید. حداقل در یک مورد، مزایای ناخواسته ای دارد.

در تلاشی آشکار برای صرفه جویی در هزینه، خودروهای کاپا همگی از یک یاتاقان چرخ در جلو و عقب استفاده می کنند. این ممکن است چندان غیرعادی به نظر نرسد، اما بسیار عجیب است. به عنوان مثال، اکثر خودروهای RWD BMW دارای دو مجموعه متفاوت یاتاقان هستند. چرخ های عقب تنها چرخ هایی هستند که رانده می شوند. بنابراین آنها تنها مجموعه‌ای هستند که دارای اسپلاین برای جفت شدن با محور CV هستند. اگر بلبرینگ‌های چرخ‌های Saturn Sky یا Pontiac Solstice را خریداری کنید، متوجه خواهید شد که بدون توجه به گوشه‌ای که نیاز دارید، همه یکسان هستند. به همین ترتیب، پشت دوک های جلویی حتی برای قرار دادن یک محور نیز فاصله دارد.

دلایل آن نامشخص است. بنابراین، من قصد دارم در این صبح زیبای دوشنبه به توضیح کامل بپردازم. به من بپیوندید، نه؟

من قبلا یک Sky Redline داشتم. کلی باحال بود. با یک لحن و مجموعه ای از سنسورهای MAP جدید، این خودرو یک ماشین 280 اسب بخاری با فرمان عالی، فاصله بین دو محور کوتاه و گیربکس مستقیم از یک وانت بود. اگر هنوز آن را داشتم، در زیر آن می خزیم و سعی می کردم راهی برای تبدیل آن به چهار چرخ متحرک پیدا کنم.

زحل-آسمان-پونتیاک-انقلاب-همه چرخ-محرک-a

هر دو Sky و Solstice دارای هودهای هیدروفرم شده در جلو بودند. چقدر باحاله؟

AWD معمولی دردسر بزرگی برای اضافه کردن خواهد بود. فقط از دوست وب سایت تیم رومن بپرسید که موستانگ S550 خود را با عصبانیت به چرخاندن هر چهار لاستیک تبدیل کرده است. انجام آن به زمان، مهارت و صبر زیادی نیاز دارد. من فقط اولین مورد از آن چیزها را دارم.

را آسان تر راه برای انجام این کار، یک سیستم هیبریدی خواهد بود، شبیه به چیزی که اکنون برای پروژه خودروی اسپرت سبک وزن خود قرار داده ام. در اصل، این به معنای یک واحد محرک جلو برقی خانگی همراه با باتری و اینورتر است. بدون استفاده از ولتاژ بسیار بالا، شما هنوز هم می توانید 50 کیلووات را به لاستیک های جلو برسانید، یعنی 67 اسب بخار.

حداقل یک بخش مکانیکی خوب در مورد پلت فرم کاپا وجود دارد که در تئوری این امکان را فراهم می کند. موتور بسیار دور در قسمت موتور قرار گرفته است، به این معنی که فضای مناسبی بین جلوی درایو لوازم جانبی و پشت رادیاتور وجود دارد. فکر می‌کنم اگر لازم بود، می‌توان رادیاتور را به صورت عمودی کوچک کرد و ضخیم‌تر کرد تا فضای بیشتری برای موتور و دیفرانسیل اضافه شود.

زحل-آسمان-پونتیاک-انقلاب-چهار چرخ متحرک-ج

برشی از سکوی کاپا.

سخت ترین قسمت در مورد همه اینها ایجاد فضا برای محورها در سیستم تعلیق است. کمک فنرهای جلو باید جابجا شوند، تعویض شوند یا هر دو. من فکر می‌کنم بهترین راه‌حل اضافه کردن یک چنگال در پایین یک پایه جدید و کوتاه‌تر برای دور زدن میل محرک است، شبیه به آرایش کوروت E-Ray. این کار به زمان و تخصص زیادی نیاز دارد تا درست شود. به همین ترتیب، من حاضرم قمار کنم که مقدار زیادی از ساختار زیر بدنه باید بریده شود و سپس تقویت شود.

تا آنجا که جزئیات دیگر مانند محل باتری، آسان است. به هر حال صندوق عقب کاپا به طرز خنده‌داری بی‌فایده است، بنابراین پر کردن آن با باتری‌های پرقدرت در نهایت به آن هدف می‌دهد. به همین ترتیب، این وزن واحد محرک جلو جدید را جبران می کند.

زحل-آسمان-پونتیاک-انقلاب-چهار چرخ متحرک-د

سیستم تعلیق جلوی Corvette E-Ray با دقت از اکسل CV اضافه شده در هنگام چرخش خودرو AWD جلوگیری می کند.

به طور کلی، این فقط یک است تئوری. تبدیل یک خودروی خاص به یک خودروی هیبریدی تمام چرخ محرک پروژه بزرگی خواهد بود. با این حال، این واقعیت که برخی از قسمت‌بندی پلتفرم کاپا باعث می‌شود این کار اصلاً قابل انجام باشد، خنده‌دار است. مطمئناً ارزان‌تر از قرار دادن V-8 در ماشین است، که به راحتی رایج‌ترین کاری است که افراد بزرگ مد برای این کارها انجام می‌دهند.

اگر به‌دنبال پروژه‌ای هستید و چند قطعه بزرگ در جیب خود دارید، ارزش کمی عجیب و غریب شدن را دارد.



منبع