آلفارومئو پلاک جلو افست را کنار می‌گذارد


هر زمان که به آلفارومئوس فکر می کنم، دو جزئیات طراحی به ذهنم خطور می کند: دستگیره های درهای عقب “مخفی” بالایی و پلاک جلو افست. اولی در سال 2020 زمانی که جولیتا متوقف شد رفت، اما با جونیور بازگشت. دومی در شرف رها شدن است و بعید است که برگردد. از این پس تمامی مدل های این شرکت دارای پلاک در مرکز خواهند بود. اگر تقارن را ترجیح می دهید، این خبر خوبی است.

چرا این اتفاق می افتد؟ با توجه به مقررات جدید ایمنی عابر پیاده. الخاندرو مزونرو رومانوس، رئیس طراحی آلفارومئو به این موضوع گفت اتوموبیل این تغییر توسط مقررات ایمنی عمومی اتحادیه اروپا (GSR) اجباری شده است. ظاهرا قرار دادن صفحه در وسط خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. از آنجایی که ما متخصص ایمنی نیستیم، به دنبال توضیحات بیشتر هستیم. جالب است بدانید که آیا این تصمیم بر طراحی خودروهای فروخته شده در خارج از 27 کشور اتحادیه اروپا نیز تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

در حال حاضر، تصمیم به چند دلیل اغراق آمیز به نظر می رسد. اتحادیه اروپا از کجا می داند که عابر پیاده قرار است به قسمت جلویی خودرو ضربه بزند؟ آیا واقعاً پلاک ماشین وقتی به شما برخورد می کند اوضاع را خیلی بدتر می کند؟ در حالی که منتظر برخی توضیحات احتمالاً منطقی هستیم، دو راه حل پیشنهاد می کنیم.

فقط از شر پلاک جلو به طور کلی خلاص شوید، درست مانند بسیاری از ایالت های ایالات متحده که در آنها اجباری نیست. اگر این خیلی زیاد است، قطعاً یک برگردان برای ایمنی عابر پیاده بهتر از ترکیبی از پلاستیک و فلز بیرون زده از جلوی ماشین است.

آلفارومئو قبلاً با ارائه یک صفحه نصب شده در مرکز به Junior با قوانین جدید مطابقت داشته است. اسکودتو فوراً قابل تشخیص این شرکت هنوز کاملاً قابل مشاهده است زیرا صفحه در پایین روی سپر نصب شده است. مدیر طراحی تایید کرد که نسل بعدی خودروهای الکتریکی جولیا و استلویو در حال دریافت “تعبیر تازه” از سپر V شکل هستند. این یک طراحی بسته خواهد داشت زیرا موتور احتراقی نیازی به خنک کننده نخواهد داشت.

اگرچه اتحادیه اروپا تقریباً دست آلفارومئو را مجبور می‌کند تا پلاک‌های افست را کنار بگذارد، مزونرو-رومانوس با آن موافق است: “این به ما اجازه می‌دهد تا به هر حال تقارن داشته باشیم، بنابراین من خوشحالم – من یکی از افرادی هستم که این پلاک را دوست دارم. در وسط.”

اگرچه چیدمان نامتقارن از دهه 1950 وجود داشته است، مدل های زیادی وجود داشتند که دارای صفحه ای در مرکز بودند. خودروهای باحالی مانند SZ و GTV پلاک جلو را در وسط داشتند، مانند مونترال، آلفتا و آلفاسود.



منبع