آلفارومئو 75 که در آمریکای شمالی با نام میلان شناخته میشود، یک سدان اسپرت جمعوجور برای مقابله با بیامو سری 3 (E30) بود. این خودرو در سال 1985 برای جایگزینی جولیتا به بازار آمد و تا سال 1992 تولید شد تا زمانی که جای خود را برای 155 باز کرد. کاروزریا کاستانیا، سازنده ایتالیایی، خودرویی تولید شده در سال 1987 را به دست گرفت و آن را به خودرویی با طراحی عجیب و غریب تبدیل کرد. کوپه در سال 1994 آن را برای نمایشگاه ژنو در سال بعد آماده کرد.
ایده پشت این خودروی سدان کوپه با استایل عجیب که «ویتوریا» نامیده میشود، القای نشانههای ظاهری از SZ (Sprint Zagato) بود که خود ظاهری غیرمتعارف داشت. اگرچه یک مفهوم بود، اما بر اساس یک خودروی تولیدی بود، بنابراین قانونی است. با این حال، به سختی از آن استفاده شده است زیرا بخش بیشتری از عمر خود را در انبار سپری کرده است. این تنها 2500 کیلومتر (1553 مایل) در ساعت دارد و در شرایط عالی باقی میماند، به استثنای مقداری خوردگی در جایی که آلومینیوم با فولاد برخورد میکند.
6 عکس ها
در مورد نحوه ساخت آن، 75 که توسط Carrozzeria Castagna بازسازی شده است، پانل های بدنه آلومینیومی را با چکش بر روی قاب فولادی خود دارد. فضای داخلی نیز به دلیل استفاده از تودوزی چرمی سبز تیره، تزئینات چوبی و لوگوی بزرگ ویتوریا در سمت سرنشین داشبورد بازنگری شده است. همچنین دارای فرمان Momo و آلکانترا سبز رنگ در کارت های درب، کنسول وسط و بالای دسته ابزار است.
شهامت 75 منتقل شد، بنابراین ویتوریا موتور افسانه ای 3.0 لیتری V6 “Busso” را حفظ کرد. با این حال، در همان روز بر روی دینو آزمایش شد و پس از اصلاح توسط یک شرکت از Casalmaggiore، 255 اسب بخار قدرت تولید کرد. خروجی از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. قدرت توقف از ترمزهای برمبو حاصل می شود در حالی که سیستم تعلیق با کمک فنرهای کواکسیال کونی در هر دو محور و فنرهای سیم پیچ مستقل جلو ارتقا یافته است.
اگر می خواهید یک قطعه نادر از عجیب و غریب خودرو داشته باشید، ماشین و کلاسیک آلفارومئو کاستانیا ویتوریا 1995 را اواخر این ماه به حراج می گذارد. بهخوبی مستند شده، انتظار میرود که 75 ساخته شده از 75 بین 125000 پوند تا 135000 پوند به فروش برسد. این رقم با نرخ ارز فعلی بین 155000 تا 167000 دلار است.