با آمدن Alpine به ایالات متحده در سال 2026، ما برنامه ریزی بخش عملکرد رنو را به دقت زیر نظر داریم. مانند بسیاری از برندهای دیگر، مارک فرانسوی در حال سرمایه گذاری بر روی خودروهای تمام الکتریکی است، اما موتور احتراقی همچنان می تواند نقشی را ایفا کند. ICE را می توان با استفاده از هیدروژن به جای سوخت های فسیلی نجات داد.
آنتونی ویلین، رئیس طراحی Alpine به این موضوع گفت اتوموبیل Alpenglow فقط برای نمایش نیست زیرا با یک خودروی تولیدی در ذهن ساخته شده است. در حالی که این کانسپت دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است، یک V-6 بزرگتر در حال توسعه است. این خودرو بیش از 340 اسب بخار قدرت ارائه شده توسط چهار دیگ خواهد داشت. موتور احتراق داخلی بزرگتر ممکن است به یک مدل قانونی خیابانی راه پیدا کند که در سری محدود به فروش می رسد.
14 عکس ها
وقتی از وی پرسیده شد که آیا Alpenglow فرصتی برای تولید دارد، ویلین پاسخ داد: “چرا که نه؟ چرا آن را در جاده ها نداریم؟ ما می خواهیم هر دو راه را حفظ کنیم. [hydrogen ICE and EV] ممکن است. شاید بتوانیم یک سری کوچک از این خودروها را برای جاده انجام دهیم. این می تواند درست باشد.” Alpenglow تکامل یک مفهوم مشابه از سال 2022 است و بخش go-faster رنو در حال برنامه ریزی نسخه سومی است که به یک خودروی تولیدی نزدیک تر به نظر می رسد.
تکرار فعلی این خودروی اسپورت شروعی دشوار دارد زیرا نتوانست در اولین آزمایش خود در بلژیک در پیست Spa-Francorchamps شرکت کند. تقصیر موتور احتراقی نبود، بلکه یک مشکل الکتریکی بود. همانطور که می دانید، Alpenglow از یک شاسی LMP3 از Ligier استفاده می کند که جایگزین شاسی سفارشی کانسپت اصلی می شود. موتور کوچکتر در اواخر امسال با V-6 جدید تعویض خواهد شد.
مدیر عامل گروه رنو، لوکا دی میو، طی سخنانی در جلسه مجمع عمومی سالانه هفته گذشته، به تولید Alpenglow اشاره کرد. او گفت که A110 برای مدت طولانی تری به فروش نمی رسد، اما خط تولید آن تجدید شده و به هفت مدل افزایش می یابد. نمونه کارها «خودروهای 100 درصدی الکتریکی و احتمالاً با موتور هیدروژنی» خواهد بود.
در این میان، متأسفانه برای آمدن A110 موتور وسط به ایالات متحده بسیار دیر شده است. جایگزینی الکتریکی آن در سال 2026 به عنوان یک کوپه و رودستر در اینجا قرار می گیرد، با یک SUV در سال 2027 و یک سدان چهار در A310 یک سال بعد.