
بروزرسانی: 02 فروردین 1404
آچار گشتاور یک قطعه مهندسی چشمگیر است
اگر در صنعت خودرو کار می کنید، احتمالاً یک آچار گشتاور دارید. آنها که وظیفه سفت کردن مهره ها و پیچ ها را با اندازه های دقیق بر عهده دارند، اغلب برای مونتاژ وسایلی مانند موتورها استفاده می شوند، جایی که بست ها باید با مقدار مشخصی نیرو سفت شوند تا به درستی کار کنند. نحوه عملکرد یک آچار گشتاور به طرز شگفت آوری ساده است، اما با این وجود جالب است.
\nرا جدا شده کانال یوتیوب ویدیویی را منتشر کرد که جزئیات عملکرد داخلی یک آچار گشتاور متوسط \u200b\u200bنوع کلیکی را نشان می دهد - نوعی که احتمالاً به آن عادت کرده اید و تنظیمات از طریق خطوط روی دسته انجام می شود. برخلاف برخی از آچارهای گشتاور دیجیتال فوق العاده فانتزی، این دستگاه کاملاً آنالوگ است، بدون هیچ نوع باتری.
\nاین نوع آچار گشتاور به طور معمول به اندازه کافی شروع می شود، با یک نقطه اتصال سوکت استاندارد در بالا. این قطعه ضامن دار از طریق یک پین که در مرکز قرار دارد نزدیک بالای بدنه آچار به بدنه آچار متصل می شود و به آن اجازه می دهد تا بر روی محور خود در داخل سیلندر آچار بچرخد. فنری در پایین کشنده گشتاور که با یک مکعب فلزی کوچک به نام جرم محوری برخورد می کند. با استفاده از مجموعه ای از شکاف ها بین فنر و قطعه جغجغه، این بلوک در نهایت زمانی که نیروی کافی به جغجغه وارد شود در نقطه اتصال خود حرکت می کند. این تغییر است که باعث می شود "کلیک" شنیدنی که می شنوید.
\n[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0BtXgE6NSYE[/embed]
زمان تغییر آن جرم بستگی به کشش فنر دارد. این کشش زمانی مشخص می شود که آچار گشتاور را با استفاده از دسته تنظیم کنید. هرچه کشش در فنر بیشتر باشد، نیروی مورد نیاز برای جابجایی آن جرم محوری بیشتر است.
\nاین کشش همچنین به همین دلیل است که مهم است که آچار گشتاور خود را در پایین ترین حالت ذخیره کنید. این همه فشارهای وارده به فنر را از بین می برد، که اگر کنترل نشود، می تواند باعث "خزش" یا تغییر شکل آهسته فنر شود. این می تواند باعث شود که آچار شما کالیبره نشده باشد و هیچ کس این را نمی خواهد.
\n \n \n\n \n \n \n\n \n\n \n \n \n \n \n \n \n \n \nمنبع