پس از سالها شایعات، آکورا سرانجام برنامههای خود برای ساخت یک خودروی برقی «نوع NSX» را تایید کرد.
«ما قصد داریم الف را معرفی کنیم [new] شینجی آئویاما، معاون اجرایی جهانی، به گروهی از روزنامهنگاران گفت: مدل ورزشی در سال 2027 یا 2028 موتور 1، طی یک مصاحبه میزگرد در هفته اتومبیل مونتری.
آئویاما افزود: «ممکن است ما آن را NSX ندانیم، اما این یک نوع خودرو از نوع NSX است.
او ادامه داد که این خودرو بر اساس معماری الکتریکی جدید سری 0 (صفر) هوندا سوار خواهد شد که اولین سدان الکتریکی آن را که قرار است در سال 2026 عرضه شود، تشکیل خواهد داد.
نسل سوم NSX از سال 2021 شایعه شده است، زمانی که جان ایکدا، معاون رئیس و افسر برند آکورا در مصاحبه ای گفت که “NSX دیگری وجود خواهد داشت.”
“رویکرد توسعه ما برای این سری جدید 0 [car] Aoyama گفت: “بنابراین این به این معنی است که چگونه می توان پلت فرم را باریک تر از سایر وسایل نقلیه موجود ساخت. بنابراین حتی [with battery dimensions]، ما در تلاش هستیم تا یک وسیله نقلیه نازک تر بسازیم. به طوری که ما بتوانیم یک وسیله نقلیه با ارتفاع کمتر را درک کنیم. این بدان معنی است که ما می توانیم بزرگتر را درک کنیم [cabin]، همچنین.”
یک NSX تمام الکتریکی کفش های بزرگی برای پر کردن دارد. آخرین نسخه، که تولید آن در سال 2022 به پایان رسید، از یک توربو دوقلو V-6 و سه موتور الکتریکی برای تولید ترکیبی 600 اسب بخار (در نوع S) استفاده کرد. این خودرو عالی به نظر میرسد و به خوبی از پس آن بر میآید و میتواند نبرد را به معاصرانی مانند مک لارن 650S، لامبورگینی هوراکان و فراری 488 برساند.
در حالی که سرعت خط مستقیم مشکلی برای NSX(ish) EV نخواهد بود، هندلینگ و استقامت در مسیر حتی برای گرانترین سوپراسپرتهای برقی امروزی نیز علامت سوال باقی میماند. به علاوه مشکل صدا وجود دارد. نسل دوم V-6 NSX دقیقاً روح را شعله ور نمی کند، اما به نظر بسیار جذاب تر از صدای چرخش چند موتور الکتریکی است. ما فقط باید تا سال 2027 منتظر بمانیم تا بفهمیم هوندا چه چیزی در اختیار دارد.
جف پرز در این گزارش مشارکت داشت.