نسل چهارم شورولت کوروت – یا به سادگی C4 برای طرفداران – از سال 1984 تا 1996 تولید می شد. این ویدیو از ماشین های یکپارچهسازی با سیستمعامل برای همیشه دو تا از انواع قویتر این مدل را مقایسه میکند: ZR-1 و نمونه 96 با موتور LT4.
ZR-1 – توجه داشته باشید که بر خلاف تکرارهای مدرن یک خط تیره در نام وجود دارد – یک ماشین با تکنولوژی بالا برای دوران خود بود. جنرال موتورز در آن زمان لوتوس را کنترل می کرد و با تیم بریتانیایی قراردادی برای ایجاد یک V8 برای این مدل برتر منعقد کرد. نتیجه یک موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری با میل بادامک دوگانه برای هر دسته از سیلندرها بود – تغییر قابل توجهی نسبت به چیدمان سوپاپ بالای مجهز به میله فشار که در سایر موتورهای Vette موجود بود.
موتور V8 تیونینگ شده لوتوس در زمان معرفی 375 اسب بخار و پس از مدل 1993 قدرت 405 اسب بخار داشت. به علاوه، آسیاب دارای یک خط قرمز در 7200 دور در دقیقه بود. برای در نظر گرفتن این مشخصات، موتور 3.4 لیتری V8 در فراری 348 که تقریباً مشابه ZR1 موجود است، 320 اسب بخار در 7200 دور تولید می کرد.
C4 جادهای همیشه از یک موتور 5.7 لیتری V8 استفاده میکرد، اما Chevy آن را چندین بار در طول دوره تولید بهبود داد. مدل 1996 پایانی برای نسل چهارم Vette بود، اما Bowtie تصمیم گرفت موتور جدید LT4 را به عنوان یک گزینه معرفی کند. با توجه به مشخصات کارخانه 330 اسب بخار قدرت داشت. در این ویدیو، براد هانسن، مجری برنامه اشاره میکند که این خروجی احتمالاً کمتر از رقم واقعی است و داینوها این عدد را بین 350 تا 360 اسب بخار قرار میدهند.
ماشین های یکپارچهسازی با سیستمعامل برای همیشه شتاب 0-60 مایل در ساعت در دنیای واقعی را در هر دو خودرو با دو سرنشین انجام می دهد. C4 مجهز به LT4 بهترین زمان 6.78 ثانیه را ثبت می کند. حداکثر سرعت ZR-1 6.46 ثانیه طول می کشد.
LT4 به عنوان خودرویی که به طور منظم رانندگی می کنید در صدر قرار می گیرد. این موتور تکامل یافته V8 کوچک-مشکی محترم Chevy است که تعمیرات را آسان تر از موتور عجیب و غریب ZR-1 می کند.
به علاوه، ZR-1 دارای بدنه منحصربهفردی است، مانند درهایی که به سمت بیرون به سمت گلگیرهای پهنتر میتابند. در صورت آسیب، یافتن قطعات جایگزین پیچیدهتر از C4 خواهد بود که نمای بیرونی رایجتری دارد.
بنابراین، کدام یک را باید دریافت کنید؟ ویدئو این را به عهده خود فرد می گذارد. در شرایط فعلی هر دوی این کوروت ها حدود 25000 دلار ارزش دارند. با این حال، ZR-1 های بعدی و قدرتمندتر فرمان بیشتری دارند و گرند اسپورت مجهز به LT4 نیز قیمت بالایی دارد. در همین حال، افرادی که بودجه کمتری دارند، میتوانند نمونههای قبلی و با خروجی پایینتر را که با توجه به گزارش بیمه هاگرتی، ارزانتر هستند، بررسی کنند.