- Kalmar 9×9 اولین حضور جهانی خود را در The Quail در هفته اتومبیل مونتری انجام می دهد.
- بدنه فیبر کربنی آن شبیه پورشه 959 است، اما یک موتور 930 اسب بخاری در پشت آن وجود دارد.
- کالمار این خودرو را در سه سطح تریم عرضه خواهد کرد و قرار است تحویل مشتریان در جولای آینده آغاز شود.
شرکت خودروسازی کالمار در اطلاعیه خود برای خودروی سبز رنگی که در اینجا می بینید هیچ اشاره ای به پورشه نمی کند. با این حال، برای اتصال نقطه ها نیازی به جهش بزرگ نیست. حالت ایستاده. سقف شیبدار. بال عقب بزرگ و مسطح. و سپس نام وجود دارد: 9×9. کالمار ادعا می کند که این اولین ابرخودروی یکپارچهسازی با سیستمعامل جهان است و به وضوح از پورشه 959 الهام گرفته است.
این که آیا مطابق با آن همنام مطابقت دارد یا خیر، هر کسی حدس می زند. با این حال، Kalmar Automotive اعتبار مسابقه ای دارد. در چند سال گذشته، 9×9 را روی خودروهای مسابقه ای پورشه خود در Le Mans به نمایش گذاشته است، و این شرکت مستقر در دانمارک نیز خط 7-97 مبتنی بر 911 کلاسیک را دارد. چندین سال است و در The Quail در هفته اتومبیل مونتری به دنیا نشان داده شد.
خودروسازی کالمار
اگر می خواهید یک هایپرکار رترو با سایه های 959 بسازید، چسباندن یک فلت شش توربوشارژر 930 اسب بخاری در عقب شروع خوبی است. آسیاب 3.8 لیتری نیرو را از طریق گیربکس دوکلاچه به هر چهار چرخ می فرستد (هیچ اشاره ای به منبع گیربکس نشده است).
اگر به نظر می رسد خیلی از دست دادن آن به نظر می رسد، کالمار یک 9×9 اسپرت با قدرت 650 اسب بخار و دستی هفت سرعته خواهد ساخت. یا می توانید 9×9 Leichtbau را انتخاب کنید – یک نسخه سبک وزن با یک چوب شش سرعته و یک موتور 4.0 لیتری تنفس طبیعی که فقط چرخ های عقب را حرکت می دهد. قدرت در این سطح ذکر نشده است، اما کالمار می گوید وزن لیختباو 2755 پوند است.
صرف نظر از قدرت، تمام 9×9 ها دارای بدنه کامل از فیبر کربن در بالای سیستم تعلیق سفارشی با میله دوشاخه با دمپرهای تطبیقی و فرمان چرخ عقب هستند. دارای کالیپرهای ترمز تیتانیومی با چاپ سه بعدی با دیسک های سرامیکی است که همگی پشت چرخ های منیزیمی نصب شده اند. توجه قابل توجهی به آیرودینامیک داده شد و تعادل خوبی در سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل با نیروی رو به پایین کافی برای گرفتن یک مسیر مسابقه یافت شد.
خودروسازی کالمار
در داخل، اقامتگاهی برای دو نفر و کمی دیگر پیدا خواهید کرد. ماموریت اصلی 9×9 ایجاد یک تجربه رانندگی حماسی است، بنابراین هیچ سیستم اطلاعات سرگرمی یا حتی رادیو وجود ندارد. این صفحه نمایش LCD برای نمایش راننده دارد و یک قفس مخفی در کابین خلبان تعبیه شده است. کنترل های پایداری و کشش نیز وجود دارد. این یک تجربه کاملا آنالوگ نیست.
Kalmar Automotive به قیمت یا تولید اشاره ای نمی کند، اما این شرکت امیدوار است که تحویل مشتریان را در جولای 2025 آغاز کند.