ارتقای کربن BMW M5 Touring توهم سبکی را می دهد


M5 Touring جدید با وزن محدود 5530 پوندی، یکی از سنگین‌ترین خودروهای جدیدی است که با پول می‌توان خرید. ب ام و می خواهد با پرتاب یکسری ارتقاء فیبر کربن به سوپر واگن، حس سبکی به رقیب آئودی RS6 آوانت بدهد. آنها به عنوان قطعات عملکرد M در دسترس هستند، بنابراین آنها را در پیکربندی آنلاین معمولی پیدا نخواهید کرد. شما باید به یک فروشنده مراجعه کنید تا بهترین ها را برای ساخت خود انتخاب کنید.

M5 Touring راه این سدان را دنبال می کند زیرا نسخه چهار در چند ماه پیش این ارتقاء کارخانه را دریافت کرد. قابل توجه ترین تغییرات توسط اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب نشان داده شده است. هر دو دارای پیکربندی تقسیم شده هستند و ظاهری بدتر به واگن با عملکرد بالا می بخشند. گویی خودرو به اندازه کافی پهن نبود، اکستنشن های رکاب به کناره های بدنه اضافه شده است.

درپوش آینه های جانبی در فیبر کربن به عنوان یک گزینه معمولی بدون نیاز به خرید قطعات M Performance در دسترس هستند. خبر بد این است که BMW M5 Touring را با سقف کربنی نمی فروشد. با توجه به اینکه واگن کوچکتر و غیرمناسب آمریکا M3 این پنل سبک وزن را نیز ارائه نمی دهد، این خیلی تعجب آور نیست. با این حال، هر دو سدان با این ارتقا در دسترس هستند.

گرد کردن لیست اقلام کربن، درپوش مخزن سوخت است که ظاهرا “هر سوخت گیری را به یک پیت استاپ کوچک تبدیل می کند.” در جاهای دیگر، واگن M5 مورد انتظار را می توان با برگردان های جانبی با روکش مشکی مات و مارک M Performance سفارش داد. آنتن سقف از آرامید ساخته شده است که الیاف مصنوعی قوی هستند که در کاربردهای هوافضا و نظامی استفاده می شوند. آرامید خواصی مشابه فیبر کربن دارد.

BMW فضای داخلی را نشان نمی دهد، اما ما می دانیم که کفپوش های شیک تر با لبه های چرم مانند و دوخت های تزئینی در رنگ های متضاد، به علاوه سه رنگ معروف M وجود دارد. حتی می‌توانید یک روکش کلید با مارک M Performance که در آلکانترا و چرم شبیه‌سازی فیبر کربن پیچیده شده است، تهیه کنید. آخرین مورد موجود یک کیسه لاستیک با دسته تعبیه شده و علامت هایی است که موقعیت چرخ را نشان می دهد.

جزئیات قیمت فاش نشده است، اما چند هزار دلار دیگر زمانی که در حال حاضر شش رقمی خرج می کنید چیست؟ قیمت پایه BMW M5 Touring مدل 2025 از 122675 دلار در ایالات متحده شروع می شود، جایی که آئودی RS6 آوانت حدود 5000 دلار بیشتر قیمت دارد. مرسدس-AMG E63 S واگن قبل از بازنشستگی، قیمتی معادل M5 جدید سقف بلند داشت. مدل نسل بعدی آفلترباخ نمی تواند خیلی عقب بماند و منطق به ما می گوید که گران تر از BMW خواهد بود.

اگر افراد کافی واگن M5 را بخرند، BMW پیشنهاد کرده است که ممکن است نسل بعدی M3 Touring را در ایالات متحده بفروشد. تکرار فعلی واگن اسپرت شش خطی به دلیل هزینه‌های گزاف همولوگاسیون به آمریکا راه پیدا نکرد، زیرا واگن معمولی سری 3 نیز در اینجا فروخته نمی‌شود. برای آوردن M3 Touring کنونی خیلی دیر است.



منبع