استون مارتین آن را دریافت می کند: مردم موتورهای بزرگ می خواهند


استون مارتین در عصر کوچک سازی، که به دلیل مقررات سختگیرانه تر انتشار گازهای گلخانه ای مجبور شده است، جرأت می کند برخلاف جریان حرکت کند. اخیراً یک موتور V-12 دو توربو جدید با قدرت عظیم 824 اسب بخار و گشتاور 738 پوند فوت معرفی کرده است. چرا؟ این چیزی است که فوق ثروتمندان می‌خواهند، و همچنین بقیه ما که هرگز استون را نمی‌خریم، چه جدید باشد و چه حتی پس از آن.

صحبت کردن با دریچه گاز ماشینالکس لانگ، رئیس استراتژی محصول این شرکت، می گوید مطالعات داخلی نشان داده است که مردم فقط موتورهای بزرگ می خواهند. به همین سادگی. در سال 2024 که موتورهای 3 سیلندر کوچک 1.0 لیتری توربوشارژ در اروپا رایج هستند، استون مارتین بر این باور است که حتی یک V-6 هم نمی تواند برش را انجام دهد. لانگ به یک “ارتباط عاطفی واقعی” بین رانندگان و یک موتور V-12 یا V-8 اشاره می کند که یک موتور شش سیلندر کوچکتر قادر به ارائه آن نیست، یا حداقل “هنوز این کار را نکرده است.”

البته، امثال فراری، مازراتی و مک لارن می‌خواهند با ابرخودروهای V-6 خود متفاوت باشند. خود استون مارتین مدل های شش سیلندر را سال ها پیش برنامه ریزی کرده بود. والهالا در ابتدا قرار بود یک موتور V-6 توئین توربو داشته باشد، اما برند لوکس بریتانیایی در نهایت تصمیم گرفت به جای آن از V-8 قدرتمند AMG استفاده کند. کانسپت Vanquish Vision موتور وسط با یک V-6 رونمایی شد قبل از اینکه این شرکت در اواخر سال 2019 از دوشاخه خارج شود.

DBX چند سال پیش در چین با موتور 3.0 لیتری مرسدس بنز شش خطی دریافت کرد. با این حال، استون مارتین موتور کوچکتر را با فیس لیفت اخیر SUV متوقف کرد. در آینده، رقیب لامبورگینی Urus به طور انحصاری در طعم DBX707 عرضه می شود.

لانگ معتقد است که موتورهای شش سیلندر بیشتر از موتورهای V-8 جریان دارند، چه رسد به موتورهای V-12، با این استدلال که پیشرانه‌های کوچک‌تر «بسیار در بخش پریمیوم نیستند».

استون مارتین قصد داشت تا پایان دهه به طور کامل برقی شود. با این حال، این برند مبتنی بر گایدون مسیر خود را معکوس کرده است و تا دهه 2030 به ساخت خودروهایی با موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد. رئیس شرکت لارنس استرول گفت اتوموبیل در اوایل سال جاری مشتریان «صداها و بوها» را از ICE می خواهند. پلاگین هیبریدی از آنجایی که AM از قوانین سختگیرانه تر در مورد استانداردهای آلایندگی مصون نیست، وارد بازار می شوند.



منبع