استون مارتین می داند که مردم گیربکس دستی می خواهند


لارنس استرول، مدیر عامل استون مارتین، روز پنجشنبه در یک میزگرد رسانه ای گفت که پاسخ بسیار مثبت به نسخه محدود 2 میلیون دلاری Valor “دیوانه کننده” بود. تولید 110 خودرو بسیار سریع به فروش رفت و همانطور که استرول اشاره کرد، 10 برابر بیش از حد مجاز است. Valor با الهام از Victor یکباره – که خود ادای احترامی به مدل‌های استون در دهه‌های 1970 و 1980 است – بر پایه Vantage خروجی ساخته شده است و دارای یک V-12 با قدرت 705 اسب بخار و یک موتور شش سرعته دستی است. استرول فکر می کند که این کتابچه راهنمای کاربر بخش بزرگی از موفقیت آن است.

«همه دنیا به جای اینکه همه فکر کنند [it’s] استرول گفت: «معکوس تر از این نمی‌توانست باشد، من از طرفداران خودرو صحبت می‌کنم، بنزین‌هدها، بیشتر از این نمی‌توانست برعکس باشد. بنابراین ما در حال مطالعه یک فرصت بزرگ برای درک آن هستیم.”

حالا، به این معنا نباشید که استون قرار است خودروهایی با گیربکس دستی را در تعداد (نسبتا) بزرگی مانند پورشه تولید کند. اما به نظر می رسد که این شرکت فکر می کند ممکن است با تعویض چوب در محصولات ویژه محدود خود موفق شود. استرول گفت که قرار دادن گیربکس دستی در Valor چالش خاصی نیست.

صنعت خودرو ممکن است به یک سمت پیش برود، اما استرول و استون مارتین می بینند که مشتریان آن سنت را پذیرفته اند. اخیرا، این شرکت تایید کرده است که استون مارتین ونکوئیش می تواند با یک V-12 جدید و 824 اسب بخار بازگردد که جانشین DBS خواهد بود، که به احتمال زیاد نام Vanquish را پس از وقفه ای شش ساله احیا خواهد کرد.

استرول گفت: «این یک محصول کاملاً جدید است و آن موتور، حداقل برای شروع، تنها در مدل پرچمدار ما که در پاییز عرضه خواهیم کرد، عرضه خواهد شد. “در DB12 مانند DB11 نمی آید. می توانید V-8 یا V-12 بخرید. این اتفاق نخواهد افتاد. ما فکر می کنیم که DB12 با 670 اسب بخار قدرت برای راضی نگه داشتن بیشتر مردم کافی است. ما فکر نمی‌کنید که ما به آن نیاز زیادی داشته باشیم.”

استرول گفت، اما برای برخی، فقط یک V-12 کار خواهد کرد. و از آنجایی که استون مارتین یک تولید کننده کم حجم است، او نگران مقررات سختگیرانه اروپا برای انتشار گازهای گلخانه ای نیست. مانند یک کتابچه راهنمای کاربر، V-12 همچنین می تواند در مدل های ویژه آینده ظاهر شود.

با این حال، استون از برق‌رسانی ابایی ندارد. هایپرکار آینده Vallhala اولین پلاگین این برند خواهد بود که تحویل آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد و آستون همچنین پلتفرم خودروی الکتریکی با باتری را در دست توسعه دارد. اولین BEV آن در سال 2026 وارد بازار خواهد شد و سه مدل دیگر، از جمله نوعی هایپرکار، به دنبال آن عرضه خواهند شد.

استرول در حال شکست است و برای احیای خط استون مارتین تلاش می کند. DB12 جدید سال گذشته وارد بازار شد و امسال شاهد عرضه Vantage جدید، DB12 Volante و DBX707 با فضای داخلی بسیار بازسازی شده بودیم. ما به زودی باید Valhalla، Vanquish جدید، و یک رودستر Vantage را نیز ببینیم.

استرول گفت: «کار بسیار چشمگیری است که ما در چهار سال گذشته برای رسیدن به این هدف انجام داده ایم. “شما همچنین باید درک کنید که این شرکت قبلاً هر سه تا پنج سال یک خودروی جدید تحویل می‌داد. اکنون از زمانی که من این مسئولیت را بر عهده گرفتم، ما در عرض 12 ماه 12 خودروی جدید تحویل می‌دهیم.”



منبع