استون مارتین ونتیج 2025 با قدرت 656 اسب بخار و لیفت صورت بسیار مورد نیاز


استون مارتین 74 سال است که Vantage را می سازد. نسل فعلی خودروی دو در GT از سال 2018 به فروش می رسد و پس از شش سال حضور در بازار، به روز رسانی گسترده ای را دریافت می کند. به آن مانند یک لیفت صورت معمولی در اواسط سیکل فکر کنید، اما پر از چیزهای مکانیکی که واقعاً به آنها اهمیت می دهید. میل بادامک جدید، دنده اصلاح شده، تغییرات شاسی، از این قبیل چیزها. همچنین به نظر می رسد بسیار بهتر است.

نتیجه نهایی این تغییرات طبیعتاً چشمگیر است. موتور 4.0 لیتری V8 مرسدس بنز در Vantage اکنون قدرت عظیم 656 اسب بخار (665 اسب بخار) تولید می کند که 153 اسب بخار بیشتر از ماشین قدیمی است. این نتیجه فقط چند پوند تقویت بیشتر نیست، بلکه نتیجه دوربین های فوق الذکر، توربوهای بزرگتر و نسبت تراکم تغییر یافته است. در مجموع سه مبدل حرارتی جدید برای مدیریت دمای هوای خنک کننده و شارژ اضافه شده است. کولر روغن نیز بزرگتر است. به نظر می رسد اینجا گرمای زیادی در جریان است.

آستون مارتین ونتیج 2025 27
آستون مارتین ونتیج 2025 16
آستون مارتین ونتیج 2025 14

AMG V8 توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF پشتیبانی می شود که نیرو را از طریق دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود به چرخ های عقب می فرستد. درایو نهایی روی دیفرانسیل به 3.083:1 کاهش یافته است تا شتاب سریع‌تر را فراهم کند، اما بر حداکثر سرعت ونتیج تأثیری نداشته است. استون جدید نه تنها می تواند در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد، بلکه به حداکثر سرعت 202 مایل در ساعت می رسد.

Vantage جدید مانند ماشین قدیمی به هم چسبیده است. در دنیای خودرو به این پیوند می گویند. ماهیت این فرآیند باعث می شود تا مقداری انعطاف در ساخت شاسی وجود داشته باشد که استون تصمیم گرفته است از آن استفاده کند. خودروی جدید زیر بدنه اصلاح شده ای دریافت کرده است که استحکام پیچشی را اضافه می کند. این شرکت همچنین یکی از اعضای متقاطع جلوی اصلی را تغییر مکان داده است، که می گوید سفتی نقاط نصب سیستم تعلیق را افزایش می دهد و احساس فرمان را بهبود می بخشد. بند بند نیز سبک تر و سفت تر است. چه کسی بند بند سبک تر و سفت تر را دوست ندارد؟

استحکام شاسی نیز با تغییرات مختلف بهبود یافته است که باعث می شود دمپرهای تطبیقی ​​جدید Bilstein DTX خودرو عملکرد بهتری داشته باشند. بر روی کاغذ تعیین کمیت همه اینها دشوار است، اما استون اصرار دارد که پشت فرمان تفاوت های ملموسی بین تنظیمات جدید و قدیمی وجود دارد.

نرم افزار همه این تغییرات سخت افزاری را فعال می کند. استون می‌گوید حالت‌های مختلف مدیریت کشش، سیستم کنترل پرتاب و فرمان برقی الکترونیکی خودرو، همگی برای ارائه عملکرد و تعامل بیشتر راننده، مجددا تنظیم شده‌اند. این شرکت به طور طولانی در مورد چگونگی جمع‌آوری داده‌ها و عملکرد همه این سیستم‌ها ادامه داد، اما آزمون واقعی این است که چگونه همه اینها در یک جاده پر پیچ و خم جمع می‌شوند.

توقف تمام این فناوری یک سیستم ترمز متشکل از روتورهای فولادی 400 میلی متری جلو با کالیپرهای شش پیستونی و روتورهای 360 میلی متری عقب با کالیپرهای چهار پیستونی است. مجموعه ای از سرامیک های کربنی نیز اختیاری است که تقریباً 60 پوند از وزن فنر نشده را کاهش می دهد.

در اینجا تغییرات بیشتری نسبت به آنچه که به طور منطقی در خارج از صفحه‌گسترده فهرست می‌شود وجود دارد، اما نکته اصلی این است که فقط به موضوع نگاه کنید. عرض آن بیش از یک اینچ بیشتر از خودروی خروجی است و پانل های بدنه به طور قابل توجهی دوباره روکش شده اند. این یک خودروی GT دو در است که موتور آن در جلو و به چرخ‌های عقب حرکت می‌کند. نسبت ها فقط می توانند بسیار اشتباه باشند. ما همچنین قبلاً بیشتر این خودرو را در Daytona دیده‌ایم که به نظر می‌رسید کسی متوجه آن نشده است.

تحویل Vantage جدید در سه ماهه دوم سال 2024 آغاز خواهد شد و احتمالاً قیمت آن نیز در همان زمان اعلام خواهد شد.



منبع