استون مارتین پروژه Rambo Off-Roader برای مبارزه با کلاس G: گزارش


استون مارتین می خواهد از موفقیت بزرگ DBX خود با تبدیل آن به رقیب لندروور دیفندر بهره ببرد. با توجه به تقاضای فزاینده برای آفرودها، این مارکت مستقر در گایدون در حال تجزیه و تحلیل چشم اندازهای راه اندازی یک وسیله نقلیه شیک برای هر مکانی است. اتوموبیل گزارش می دهد که مشتق جدید در داخل به عنوان “Project Rambo” شناخته می شود، که اشاره ای به LM002 “Rambo Lambo” است.

مجله بریتانیایی تا آنجا پیش می رود که آن را «مدل شوکی» می نامد که طرح های پیشنهادی آن در حال حاضر در حال بررسی است. لارنس استرول، رئیس استون مارتین هنوز DBX ماجراجویانه را برای تولید تایید نکرده است، اما در صورت وجود یک مورد تجاری محکم، می تواند ماشه را به کار گیرد. به جای اینکه عضو دائمی این مجموعه باشد، می تواند به عنوان یک نسخه ویژه به پایان برسد. شایعات حاکی از آن است که تولید آن تنها به 2500 نمونه محدود خواهد شد.

طنز در این گزارش این است که استون مارتین 4×4 می تواند از همان توربوی دوقلوی 4.0 لیتری V-8 استفاده کند که AMG G63 را تامین می کند. این موتور هیبریدی ملایم برای 577 اسب بخار قدرت و 627 پوند فوت گشتاور خوب است و اسپورت ترین کلاس G را قادر می سازد در 4.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. با این حال، DBX تمام زمینی سریع‌تر خواهد بود زیرا نسخه معمولی آن تقریباً 700 پوند سبک‌تر از Geländewagen مجهز به AMG است.

بیایید به خاطر داشته باشیم که DBX معمولی همچنین از موتور M177 آفلترباخ استفاده می کند که در DBX707 قدرتی معادل 697 اسب بخار و 664 پوند فوت دارد. مدل معمولی برای سال 2025 متوقف شده است و تنها نسخه با قدرت بالاتر در فروش باقی مانده است. سرعت 60 مایل در ساعت در 3.1 ثانیه و حداکثر سرعت 193 مایل در ساعت می رسد.

مرسدس AMG در حال حاضر دارای فناوری برای قدرت بسیار بیشتر است، اما مشخص نیست که آیا استون مارتین به آن دسترسی خواهد داشت یا خیر. GT63 SE Performance که اخیراً به بازار عرضه شده است، یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری توئین توربو را با یک موتور الکتریکی برای ترکیب 805 اسب بخار و 1047 پوند فوت جفت می کند. این ارقام، پروژه رمبو را به قدرتمندترین SUV جهان با موتور احتراقی تبدیل می کند.

چقدر هزینه دارد؟ منطق به ما می گوید که آفرود در مقایسه با DBX707 که قیمت آن قبل از فیس لیفت از 245085 دلار شروع می شد، برتری بیشتری دارد. در عین حال، استون مارتین مقاوم بسیار بیشتر از AMG G63 است که برای سال 2025 از 188000 دلار شروع می شود.



منبع