انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

در مثال ساده زیر، دکمه های فشاری (سنسورها) متصل به ورودی های PLC برای شروع به کار و توقف یک موتور متصل به خروجی PLC از طریق یک راه انداز موتور (محرک) استفاده می شوند. هیچ دستگاه برنامه نویسی و یا رابط کاربری در این مثال ساده دیده نمی شود. بخش برنامه نویسی برای ورود یا تغییر برنامه PLC و یا کنترل یا تغییر مقادیر ذخیره شده استفاده می شود. برنامه و متغیرهای وابسته به آن پس از وارد شدن در CPU ذخیره می شوند. علاوه بر این عناصر پایه ای، یک سیستم PLC می تواند شامل یک دستگاه رابط کاربری به منظور ساده سازی نظارت بر دستگاه یا فرآیند باشد.

مینی پی ال سی های زیمنس (Mini plc)

بدین ترتیب، شما می‌توانید از آن در سیستم‌های بزرگتر استفاده کنید. اگر قبلاً با LOGO PLC آشنا هستید، توصیه می‌شود که با کیت استارتر Siemens S ادامه دهید. این پی ال سی در مدلهای شناخته شده 221، 222، 226XP، 224 و 224XPSI وجود دارد.

اولین اشکالی که در این مدارها ظاهر می شود، آن است که با افزایش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان بسیار بزرگ شده، همچنین موجب افزایش قیمت آن می قیمت plc گردد. کنترلر PD از ترکیب موازی دو نوع کنترلر تناسبی و مشتق گیر ایجاد میشود. کنترلر مشتق گیر دارای این مشخصه است که خود را سریعا با تغییرات ورودی هماهنگ می کند. لذا در مواردی که پاسخ سریع خروجی مد نظر است می توانید از این نوع کنترلرها استفاده نمایید. خروجی البته کنترلر تناسبی به تنهایی کافی نیست، زیرا وقتی خروجی سیستم به سمت مقدار مطلوب پیش می رود، خطا کاهش یافته و در نتیجه از مقدار سیگنال خروجی کنترلی نیز کم می گردد.

دانلود آموزش محاسبات مکانیکی طراحی خطوط انتقال نیرو

در مطلب فوق به بررسی اینکه پی ال سی زیمنس plc siemens چیست؟ پرداختیم. دانستیم که انواع پی ال سی زیمنس plc siemens مانند دستگاه زیمنس Simatic S5 و زیمنس Simatic S7 در صورت استفاده در صنایعی چون شیمیایی و غذایی، نقش بسزایی در کنترل دستگاه های صنعتی و خط تولید صنایع دارند. هر صنعتی متناسب با عملکرد دستگاه های خود می تواند برای خرید پی ال سی زیمنس plc siemens اقدام کند.

  • علاقه مندان به رشته های برق و الکترونیک، مکانیک و تعمیرات جهت اطلاع از شرایط ثبت نام در این دوره ها می توانند با شماره های آموزشگاه تماس بگیرند.
  • سیستم PLC معمولا دارای ماژول های ورودی و ماژول های خروجی اختصاصی هستند.
  • سیستم اتوماسیون صنعتی SIMATIC S مطابق با بالاترین استاندارها برای عملکرد قوی، با امنیت و دقت بالا طراحی شده است.
  • لذا در مواردی که پاسخ سریع خروجی مد نظر است می توانید از این نوع کنترلرها استفاده نمایید.

این تنوع باعث شده تا آنها بتوانند کاربردهای خاص را هم پوشش داده و البته بهره‌وری اقتصادی بالایی را برای مشتریان خود ایجاد کند. همانطور که گفته شد کشورهای مختلفی در دنیا به تولید انواع پی ال سی می پردازند و محصولات خود را به سایر نقاط دنیا صادر می کنند. هر یک از این پی ال سی ها دارای کیفیت مناسبی بوده و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند.

پی ال سی فشرده (Compact PLC)