اولین سیستم Steer-By-Wire پورشه برای بازخورد کمتر طراحی شده است، نه بیشتر


در اوایل دسامبر، پورشه یک 911 Carrera 4S بسیار اصلاح شده را به آتشفشان Ojos del Salado در شیلی برد تا رکورد جهانی بالاترین ارتفاع رانده شده توسط یک وسیله نقلیه را بشکند. ماشینی که توسط رومن دوما برنده سه دوره مسابقات لمان هدایت می شد، دارای تعداد بی شماری از مدهای مخصوص خزیدن صخره بود که به بالا رفتن از کوه کمک می کرد. اما هیچ‌کدام جالب‌تر از سیستم فرمان با سیم آن نبودند، اولین سیستمی که در هر محصول جدید پورشه ظاهر شد.

سیستم steer-by-wire که با همکاری تامین‌کننده قطعات آلمانی Schaeffler ساخته شده است، مهم‌ترین ارتقا یافته‌شده در Edith، رکورد 911، در مقابل Doris، نمونه اولیه نمایش داده شده در سال 2019 است که از یک قفسه فرمان تولیدی اصلاح نشده استفاده می‌کند.

برخلاف برخی دیگر از سیستم های فرمان به سیم، سیستم فرمان “Space Drive” پورشه کاملا دیجیتال است و هیچ ارتباط فیزیکی بین فرمان و چرخ های جلو وجود ندارد. به گفته پورشه، دنده فرمان به خودی خود توسط یک سروموتور تحریک می شود، در حالی که فرمان به یک ماژول فیدبک نیرو متصل می شود تا بازخوردی را برای راننده ایجاد کند. همه چیز از طریق جعبه ای از لوازم الکترونیکی که در جایی که صندلی سرنشین قرار دارد، مدیریت می شود و از طریق پنلی که از سمت راست داشبورد بیرون می آید، کنترل می شود.

پورشه 911 ارتفاع ادیت رکورد آف رودر 56156
پورشه 911 ارتفاع ادیت رکورد آف رودر 5671
پورشه 911 ارتفاع ادیت رکورد آف رودر 5651

در حالی که اکثر سیستم های فرمان برای انتقال هر چه بیشتر احساس و بازخورد به راننده توسعه یافته اند، اسپیس درایو پورشه در جهت مخالف حرکت می کند. این طراحی شده است تا نیروهای ناخواسته وارد شده از قسمت جلویی به سمت فرمان را به نفع نرمی و ثبات خارج کند. همانطور که مشخص است، آخرین چیزی که از فرمان می خواهید، تکان های ناگهانی سنگ های بزرگ هنگام بالا رفتن از کنار کوه است. این “بازگشت” چیزی است که مهندسان برای حذف عملکرد و دلایل ایمنی تلاش کردند.

“[Dumas] Sven Schaarschmidt، مهندس شاسی این خودرو، گفت: نمی‌خواستم این ضربه‌های بزرگ روی فرمان وارد شود. موتور 1. او می‌خواست احساس خوبی درباره کشش داشته باشد، اما این را نمی‌خواست.»

Schaarschmidt می‌گوید: سیستم Space Drive همچنین قابلیت تنظیم زیادی دارد.

او گفت: «اگر می‌خواهید احساس بیشتری داشته باشید، می‌توانید آن را تنظیم کنید موتور 1. “شما می توانید همه چیز را همانطور که دوست دارید تنظیم کنید. شما می توانید نسبت را تغییر دهید، می توانید نیروهای فرمان را محدود یا تنظیم کنید، شما می توانید همه چیز را انجام دهید.

پورشه 911 ارتفاع ادیت رکورد آف رودر 5661

در عمل، فرمان بیشتر شبیه سازی را حس می کند تا واقعیت. واضح بود که حتی پس از یک رانندگی آزمایشی کوتاه از طریق یک دوره آفرود با سختی متوسط ​​در مالیبو، این سیستم برای یک هدف منحصر به فرد توسعه داده شد و آن هدف احساس فرمان سنتی نبود. تلاش می‌کند تا چیز متفاوتی را انجام دهد، و تا آنجا که ممکن است احساسات بیشتری را از فرمان حذف کند و در عین حال یک حس کلی از نقطه‌گیری چرخ‌های جلو را به شما منتقل کند. متأسفانه پورشه به ما اجازه نداد که با قابلیت تنظیم کمانچه بپردازیم، بنابراین نمی‌توانستیم بفهمیم که چه تغییراتی می‌توان برای تغییر حسی که به نوک انگشتان ما می‌رسد، ایجاد کرد.

با رایج شدن سیستم های فرمان به سیم در وسایل نقلیه سواری، به احتمال زیاد روزی شاهد پیاده سازی چنین سیستمی در خودروهای جاده ای پورشه باشیم. در حالی که ما مطمئن هستیم که پورشه حس بیشتری را در سیستم تولید انبوه فرمان به سیم خود ایجاد می کند، قابلیت تنظیم همه آن حتی جذاب تر است. حتی سیستم‌های کمکی الکتریکی امروزی میزان نسبتاً کمی از قابلیت تنظیم را برای بازخورد و مقاومت فراهم می‌کنند. اگر شرکتی وجود داشته باشد که بتواند به درستی فرمان به سیم را انجام دهد، آن پورشه است.



منبع