اتفاق اجتناب ناپذیر در حال رخ دادن است – فراری اولین خودروی برقی خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. در حال حاضر به نظر می رسد که یک روما و یک لوانته شب وحشیانه ای را با هم سپری کرده و صاحب یک بچه شده اند. با این حال، هنوز ظاهر خودرو را قضاوت نکنید. این فقط یک قاطر آزمایشی است که با سر اگزوزهای چهارگانه تقلبی کامل شده است. صحبت از چیزهایی که واقعی نیستند، به صدای مصنوعی موتور V-8 گوش دهید. چه زمانی برای زنده بودن، درست است؟
باید اعتراف کنیم که کاملا قانع کننده به نظر می رسد، به طوری که افرادی که اهل ماشین نیستند فکر می کنند که این یک معامله واقعی است. اما آن علامت زرد ولتاژ بالا که برای خودروهای آزمایشی EV در نظر گرفته شده است، نشان می دهد که هیچ موتور احتراقی در زیر کاپوت وجود ندارد. یکی دیگر از نکاتی است که توسط آن نوک اگزوزهای تمیز جیر جیر و کمی ناهماهنگی که به پیش بند عقب با فویل آلومینیومی به نظر می رسد، نشان داده شده است.
بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری اخیراً گفت که خودروهای برقی این شرکت ساکت نخواهند بود. هر اسب پرانسینگ با انتشار صفر دارای “امضای صوتی” اختصاصی خواهد بود و به نظر می رسد اولین حمله مارانلو به قلمرو EV از یک V-8 تقلید خواهد کرد. باید دید این «ویژگی» یک آپشن خواهد بود یا تجهیزات استاندارد.
جالب است بدانید که آیا مالکان می توانند آن را خاموش کنند. با این حال، مکانهای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که مقررات مقرر میدارد خودروهای برقی باید یک سیگنال صوتی مصنوعی برای هشدار به عابران منتشر کنند. به عنوان مثال، در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، قانون حکم می کند که خودروهای الکتریکی باید دارای سیستم هشدار صوتی خودرو باشند. AVAS پس از استارت زدن خودرو وارد می شود و تا زمانی که خودرو به سرعت 12 مایل در ساعت برسد فعال باقی می ماند.
فراری اولین برند ایتالیایی نیست که صدای اسپرت را برای خودروهای پرفورمنس خود توسعه داده است. جدا از مازراتی GranTurismo Folgore، حتی مدل کوچکتر Abarth 500e نیز دارای ویژگی Sound System Generator است. دومی ظاهراً بیش از 6000 ساعت طول کشید تا صدای بلندگوی خارجی نصب شده در زیر خودرو را نهایی کند. اگر آن را نشنیده اید، صدای “دور” روی هات هچ الکتریکی به این صورت است:
با چسبیدن به Stellantis (اگرچه فراری از نظر فنی بخشی از آن نیست)، Dodge Charger الکتریکی جدید چیزی به نام “Fratzonic” دارد. این نت مشابه V-8 را تولید می کند، و ما قبول خواهیم کرد که صدای بسیار خوبی دارد. با این حال، هیچ چیز هرگز نمی تواند صدای اصلی ساخته شده توسط OL' HEMI را شکست دهد. موتورهای تنفس طبیعی فراری هم همینطور.
جدا از صدای تقلبی، اولین فراری برقی ممکن است کاربردی تر از محصول معمولی ابرخودروهای ساخته شده توسط این خودروساز عجیب و غریب باشد. این واقعیت که زیر بدنه لوانته پنهان شده است نشان می دهد که ممکن است درهای عقب داشته باشد و می تواند یک SUV برای نشستن در کنار Purosangue باشد مگر اینکه به نوعی GT برچسب گذاری شود.
زمانی که پاپاراتزی های خودرو نمونه اولیه ای را که بدنه تولیدی را حمل می کند، ببینند، باید شکل واقعی خودروی الکتریکی را پیدا کنیم. این اتفاق باید تا پایان سال جاری یا اوایل سال 2025 رخ دهد.