اولین فراری برقی صدایی “اصیل” ارائه خواهد کرد


کمی بیش از سه سال از زمانی که فراری با اعلام برنامه‌های خود برای عرضه یک خودروی الکتریکی دست به کار غیرقابل تصوری زد می‌گذرد. اولین اسب پرنسینگ با آلایندگی صفر هنوز در مسیر راه اندازی اواخر سال 2025 است و به معنای واقعی و مجازی سروصدا ایجاد می کند. با وجود حذف کامل موتور احتراق داخلی OL، EV از Maranello کاملا بی صدا نخواهد بود.

در حالی که برخی از خودروهای الکتریکی مانند هیوندای آیونیک 5 N صداهای تقلبی موتور احتراق تولید می کنند و حتی تعویض دنده را شبیه سازی می کنند، فراری به طور مبهم به چیزی متفاوت اشاره می کند. صحبت با استرالیا راندن مجله، مدیر بازاریابی محصول و هوش بازاریابی، امانوئل کاراندو اشاره کرد[the sound is] همیشه در یک فراری معتبر است.” او اضافه کرد که این یک “فراری واقعی” خواهد بود، اگرچه مشخص نیست که چه نوع صدایی را تولید می کند.

تنها راهی که قرار است صدای “معتبر” باشد این است که فراری به صدای ناله موتور الکتریکی اشاره می کند. مهندسان می توانند آن را از طریق بلندگوها تقویت کنند، اما این دیگر کاملاً معتبر نخواهد بود؟ این امر ارائه خواهد شد، اولین حمله مارانلو به بخش خودروهای برقی قرار است “احساسات متفاوت” را در مقایسه با مدل های فعلی ارائه کند.

یک خودروی برقی معامله بزرگی است، بنابراین قابل درک است که چرا فراری در حال حاضر سخت گیر مانده است. حتی اعلام نکرده است که چه شکلی به خود خواهد گرفت، اما می دانیم که قرار است در یک سایت تولید جدید ساخته شود که این روزها در خانه در مارانلو نهایی می شود. پیش‌بینی می‌شود که مدل بی‌نام پنج درصد از فروش این شرکت در سال 2026 را به خود اختصاص دهد – اولین سال فروش کامل EV.

از آنجایی که فراری قصد دارد موتور دوازده سیلندر آن را تا زمانی که غیرقانونی اعلام نشده است، با ورود یک خودروی برقی، سرنوشت V-12 را رقم نخواهد زد. کاراندو به علاقه مندان اطمینان می دهد که صاحبان جیب عمیق کسانی هستند که تصمیم می گیرند که آیا یک موتور گازی خالص، یک هیبریدی پلاگین یا یک خودروی برقی می خواهند.

فراری رقیب اصلی لامبورگینی را تا سال 2028 به بازار نخواهد آورد. فراری تخمین می زند تا پایان دهه 40 درصد از فروش سالانه آن توسط خودروهای بدون خودروی لانزادور، یک گرند تور 2+2 عرضه شود. یک موتور احتراقی



منبع