اولین نیسمو الکتریکی یک نیسان آریا با 430 اسب بخار است


پس از GT-R، Z و Skyline فقط ژاپنی، نیسان چهارمین مدل Nismo خود را معرفی می کند که موتور احتراق داخلی را کنار می گذارد. این رونمایی امروز در سالن خودرو توکیو 2024 برگزار شد، جایی که نیسان یک آریا با عملکرد بالا را به نمایش گذاشت. این فقط برای نمایش نیست. کیت بدنه اسپرت تر با یک ضربه برق همراه است.

در سرزمین آفتاب طلوع، نیسان قصد دارد آریا نیسمو را در دو نوع عرضه کند. مدل پایه دارای تسمه ترکیبی 362 اسب بخار (270 کیلووات) و 413 پوند فوت (560 نیوتن متر) گشتاور است که توسط یک جفت موتور الکتریکی تولید شده از یک بسته باتری 66 کیلووات ساعتی تولید می شود. نوع بهتر را انتخاب کنید و قدرت به 430 اسب بخار (320 کیلووات) و 443 پوند فوت (600 نیوتن متر) با ظرفیت باتری بزرگتر 91 کیلووات ساعت افزایش می یابد.

آریا نیسمو از آنجایی که یک SUV الکتریکی است، دقیقاً سبک وزن نیست. این ترازو برای سبک‌ترین نسخه به 4587 پوند (2080 کیلوگرم) می‌رسد در حالی که سنگین‌ترین پیکربندی آن به 4894 پوند (2220 کیلوگرم) وزن دارد. به اندازه کافی عجیب، هیچ سخنی از نیسان در مورد عملکرد وجود ندارد. با این حال، می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که نسخه 430 اسب بخاری سریعتر از قدرتمندترین نسخه قبلی تا 60 مایل در ساعت است که به لطف 389 اسب بخار (290 کیلووات) سرعت خود را در 4.8 ثانیه انجام داد در حالی که همان 443 پوند فوت (600 نیوتن متر) را داشت. .

نیسان آریا با مشخصات JDM را در طعم نیسمو با رینگ‌های ۲۰ اینچی «بسیار سفت و سخت» که در لاستیک‌های سفارشی ۲۵۵/۴۵ R20 در هر دو محور پیچیده شده است، قرار می‌دهد. مارک ژاپنی نوید هندلینگ بهتر و سرعت بالاتر در پیچ ها را می دهد. علاوه بر این، اکنون یک حالت رانندگی اختصاصی Nismo برای پاسخ سریعتر دریچه گاز وجود دارد که می تواند به صورت اختیاری با یک موسیقی متن مصنوعی مشتق شده از فرمول E همراه شود.

نیسان آریا نیسمو پس از خودروهایی مانند کیا EV6 GT و هیوندای Ioniq 5 N اما با قدرت بسیار کمتر، تغییرات داخلی محتاطانه‌ای با صندلی‌های جلوی بزرگ‌تر، لهجه‌های قرمز رنگ و برند Nismo دارد.

پس از نمایش در سالن خودرو توکیو 2024، پرچمدار آریا در بهار امسال در ژاپن به فروش می رسد. ما با نیسان تماس گرفتیم تا بپرسیم آیا به ایالات متحده می آید یا خیر.



منبع