اولین پورشه 911 هیبریدی 532 اسب بخار قدرت دارد و 166895 دلار قیمت دارد.


پورشه معمولاً دوست دارد وقتی خودرویی را فیس لیفت می کند بزرگ شود، اما حتی با استانداردهای خودش، 911 شاسی 992 به روز شده چیزی است. 911 هیبریدی می شود. برای سال 2025، مدل جدید Carrera GTS، مدل 911 را با موتور الکتریکی و توربوشارژر برقی که در عقب نصب شده است، جفت می کند و قدرت را به 532 اسب بخار و گشتاور 449 پوند فوت می رساند. قرار است قبل از پایان سال وارد شود.

Carrera GTS به جای واحد 3.0 لیتری قدیمی (که در سایر مدل های 911 ادامه خواهد داشت) از یک سیلندر 3.6 لیتری تخت جدید استفاده می کند. این موتور به تنهایی 478 اسب بخار قدرت و 420 پوند فوت گشتاور تولید می کند که نسبت به موتور قبلی GTS 5 اسب بخار قدرت دارد. سیستم هیبریدی به پورشه اجازه می‌دهد تا از تنظیمات توربوی دوقلو برای یک توربوشارژر برقی صرف نظر کند. این مانند یک توربوشارژر سنتی گاز اگزوز است اما با یک موتور 11 کیلووات (14.7 اسب بخار) روی شفت بین توربین و کمپرسور. این موتور می‌تواند برای پاسخ‌دهی سریع، توربو را خیلی سریع به سمت بالا بچرخاند و تأخیر توربو را تا حد زیادی به حداقل برساند، اما همچنین می‌تواند برق را به باتری 400 ولتی بازگرداند.

پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت
پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت
پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت

همچنین یک موتور کششی 32.6 اسب بخاری بین جعبه دنده تخت شش و هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. هر دو از یک باتری بسیار کوچک 1.9 کیلووات ساعتی استفاده می کنند که در زیر کاپوت جلویی قرار دارد، جایی که باتری 12 ولتی به طور معمول در سایر مدل های 911 قرار دارد. باتری 12 ولتی به نوبه خود به محفظه ای در پشت قفسه بسته های عقب حرکت می کند. این پیشرانه به گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد را در سراسر محدوده دور افزایش دهد و در عین حال تقریباً در همه زمان‌ها نسبت هوا به سوخت ایده‌آل 14.7:1 را اجرا کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم، با نام T-Hybrid، شیرجه عمیق ما را در اینجا بخوانید.

در مجموع، Carrera GTS جدید 103 پوند بیشتر از مدل قبلی وزن دارد – و بخشی از آن به تجهیزات استاندارد اضافه شده، از جمله فرمان چرخ‌های عقب مربوط می‌شود – اما قدرت اضافه شده بیش از آن را جبران می‌کند. این اولین مدل 911 Carrera است که به محدوده 0-60 مایل بر ساعت زیر 3 ثانیه می رسد، با دویدن 2.9 ثانیه تا عدد جادویی.

پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت

علاوه بر سیستم T-Hybrid، Carrera GTS دارای فلپ‌های آیرودینامیکی فعال جدید در جلو برای بهبود خنک‌سازی مورد نیاز است، اما نه به قیمت درگ. لاستیک‌های جلو و عقب تغییراتی در طراحی دارند، گزینه‌های چرخ‌های جدید وجود دارد و لاستیک‌های عقب 10 میلی‌متر عرض دارند و به 315/30ZR21 رسیده‌اند، در حالی که لاستیک‌های جلو روی 245/35ZR20 باقی می‌مانند. در داخل، بزرگ‌ترین بهینه‌سازی، یک خوشه سنج کاملاً جدید و تمام دیجیتالی است، که، بله، به این معنی است که تاچ آنالوگ بالاخره از بین رفته است. با این حال، خوشه دیجیتال جلو و وسط تاچ را درست می کند، همانطور که در 911 مناسب است.

پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت
پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت

مدل پایه کاررا نیز برای سال 2025 با توربوها و اینترکولرهای مدل های قبلی GTS و توربو به روز شده است. یک دست انداز 9 اسب بخاری وجود دارد، اما گشتاور در 331 پوند فوت ثابت باقی می ماند. همان به‌روزرسانی‌های فیس لیفت برای Carrera پایه اعمال می‌شود، اما فاسیاها با GTS متفاوت هستند و فلپ‌های خنک‌کننده فعال ندارند.

برای سال 2025، Carrera پایه و Carrera GTS تنها مدل‌های فیس لیفت شده موجود هستند، اگرچه موارد بیشتری نیز به دنبال خواهند داشت. پورشه فعلاً کاررای پایه را به‌عنوان کوپه یا کابریولت دیفرانسیل عقب عرضه می‌کند، در حالی که GTS به‌عنوان کوپه یا کابریولت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک یا تارگای چهار چرخ متحرک عرضه خواهد شد. مدل های توربو و توربو S و GT3 RS برای سال 2025 نیز ادامه خواهند داشت.

مدل قیمت 2025 (شامل مقصد) قیمت 2024 (شامل مقصد)
پورشه 911 کاررا 122095 دلار 116050 دلار
پورشه 911 کاررا کابریولت 135,395 دلار 128850 دلار
پورشه 911 کاررا GTS 166895 دلار 152550 دلار
پورشه 911 کاررا GTS کابریولت 180,195 دلار 165350 دلار
پورشه 911 کاررا 4 جی تی اس 174695 دلار 159,850 دلار
پورشه 911 کاررا 4 GTS کابریولت 187995 دلار 172650 دلار
پورشه 911 تارگا 4 جی تی اس 187995 دلار 172650 دلار
پورشه 911 توربو 199,195 دلار 198850 دلار
پورشه 911 توربو کابریولت 211995 دلار 211650 دلار
پورشه 911 توربو اس 232,395 دلار 232050 دلار
پورشه 911 توربو اس کابریولت 245,195 دلار 244850 دلار
پورشه 911 GT3 RS 243295 دلار 242950 دلار

قیمت‌ها به طور کلی افزایش می‌یابد، به طوری که Carrera پایه از 116,050 دلار به 122,095 دلار و GTS از 152,550 دلار به 166,895 دلار افزایش یافته است. مطمئناً جهش های بزرگی وجود دارد، اما پورشه به سرعت به عملکرد اضافه شده و تجهیزات استاندارد، به ویژه در GTS اشاره می کند.

فیس لیفت 992 کاررا باید پاییز امسال وارد نمایندگی‌ها شود و کاررا GTS به پایان سال نزدیک‌تر می‌شود. و انتظار می رود که محدوده 992.2 به زودی با مدل های بسیار بسیار بیشتری عرضه شود. هیبریدی و غیره



منبع