اگر بلبرینگ ها را در M5 پر مسافت پیموده شده تعویض نکنید، پشیمان خواهید شد
انتشار: مرداد 07، 1403
بروزرسانی: 26 اسفند 1403
تعداد بازدید: 2

اگر بلبرینگ ها را در M5 پر مسافت پیموده شده تعویض نکنید، پشیمان خواهید شد


خودروهای عملکرد آلمانی با مسافت پیموده بالا دقیقاً به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته شده نیستند. این به ویژه در مورد BMW M5 صادق است، که هر نسخه از آن مشکلات شناخته شده خود را دارد. اولین M5 دو توربو V-8، F10، مشکلات فاجعه باری دارد که با افزایش مسافت پیموده شده ظاهر می شود. یکی از این مشکلات باعث مرگ این موتور شد.

را من ماشین ها را انجام می دهم کانال یوتیوب موفق شد این 4.4 لیتری V-8 با اسم رمز S63TU را برای شما آدم های بی ام و برای ویدیوی تخریبی اخیر در اختیار بگیرد. با توربوهای نصب شده در دره موتور و شیلنگ های بیشتر از آنچه بتوانیم بشماریم، جداسازی قطعات کار ساده ای نیست.

با برداشتن توربوشارژرها نشت مایع خنک کننده آهسته آشکار می شود، اما در کمال تعجب، خود توربوها وضعیت خوبی دارند. برداشتن درپوش سوپاپ ها میل بادامک های سالم مشابهی را نشان می دهد، تنها با چند نقص جزئی. هنگامی که اریک سرها را بیرون می کشد، می توانیم واشرهای سر سالم و دیواره های سیلندر را ببینیم. هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که چرا این موتور به طور ناگهانی در بزرگراه قفل شده است.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=zKD5ubZ4Hvc[/embed]

اریک با جدا کردن ماهیتابه روغن، نشانه هایی از آسیب را پیدا می کند. تکه های فلزی در روغن باقی مانده شناور هستند و تکه های بزرگتر در تابه نشسته اند. تنها زمانی که درپوش های اصلی که میل لنگ را روی بلوک نگه می دارند برداشته می شوند که مشکل مرگ بار را می بینیم: یکی از یاتاقان های میل لنگ چرخیده و خود را به میل متصل کرده است. به قدری بد است که اریک حتی نمی تواند بلبرینگ را برای بررسی آن دربیاورد.

حتی بیشتر از بلبرینگ میل لنگ از کار افتاده، بلبرینگ های میله ای چشم بازتر هستند. در حالی که هیچ یک از آنها شکست خورده بودند، همه آنها به شدت فرسوده شده بودند. این موتور در زمان از کار افتادن حدود 103000 مایل در ساعت مسافت داشت که در طرح بزرگ چیزها چندان زیاد نیست. این علامت شماست، صاحبان BMW M5. آن بلبرینگ ها را قبل از خراب شدن تعویض کنید. این باعث صرفه جویی در پول نقد شما می شود.



منبع