اگر موتور پیش از موعد خاموش شود، مرسدس AMG One را آجر می کند


قرار دادن یک موتور F1 واقعی در یک هایپرکار قانونی خیابانی برای مرسدس AMG کار آسانی نبود، اما آنها در نهایت این کار را انجام دادند. هایپرکار One در سپتامبر 2017 معرفی شد و پس از بسیاری از موانع مهندسی، تولید آن در آگوست 2022 آغاز شد. نیکو روزبرگ قهرمان فرمول یک در سال 2018 خودروی خود را سفارش داد اما برای جمع آوری خودرو مجبور شد شش سال صبر کند. یک ویدیوی جدید به ما یادآوری می‌کند که این ماشین F1 برای جاده واقعاً چقدر دشوار است.

احتمالاً این داستان را شنیده اید که چگونه موتور 1.6 لیتری V-6 توربوشارژر باید یک بار در هر 31000 مایل بازسازی شود. خوب، چیزهای بیشتری از این وجود دارد، زیرا رویه راه اندازی AMG One باید طبق نامه رعایت شود. نیکو روزبرگ این اشتباه را مرتکب شد که قبل از اینکه موتور به دمای مطلوب خود برسد، خودرو را پیش از موعد خاموش کرد.

اگر او این کار را شش بار متوالی انجام می داد، مرسدس ماشین را آجر می کرد و از استفاده مجدد او جلوگیری می کرد. بعد چی؟ یک مالک One باید زنگ مرسدس را بزند و از یکی از AMG بخواهد با لپ تاپ بیاید و ماشین را از حالت یخ خارج کند. در مورد مشکلات جهان اول صحبت کنید …

5-8 دقیقه طول می کشد تا موتور احتراقی به دمای مطلوب برسد اگر ماشین ساکن باشد. رانندگی با آن، زمان انتظار را به 2 تا 5 دقیقه کاهش می دهد. شایان ذکر است که هایپرکار همیشه در حالت کاملاً الکتریکی روشن می شود. ICE تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به 932 درجه فارنهایت نرسد، وارد نمی‌شود، فرآیندی که بین 60 تا 90 ثانیه طول می‌کشد. در این مدت، AMG One به طور موثر مانند یک EV رفتار می کند.

هنگامی که موتور احتراقی زنده می شود، سریع ترین خودروی تولیدی در اطراف نوربرگ رینگ به طرز چشمگیری سروصدا می کند. به حدی که مرسدس AMG این هایپرکار را با هدفون های حذف کننده صدا عرضه می کند، زیرا ممکن است برخی 120 دسی بل را طاقت فرسا بدانند. در طول فرآیند توسعه صدای آن حتی بلندتر بود اما مهندسان در نهایت توانستند آن را کمی متمدن تر کنند. هیچ صدای موتور جعلی که از طریق بلندگوها پمپ می شود وجود ندارد. همش مکانیکیه

یوخن هرمان، مدیر عامل مرسدس-AMG به روزبرگ گفت که درست کردن نرم افزار چالش برانگیزترین بخش فرآیند طولانی توسعه است. از اظهارات قبلی نمایندگان شرکت، متوجه شدیم که کاهش دور آرام موتور از 5000 دور در دقیقه خودروی F1 به 1250 دور در دقیقه نیز کار بزرگی بود.

هرمان اعتراف کرد که AMG One پیچیده ترین خودرویی است که در تاریخ مرسدس بنز ساخته شده است و او معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی، احتمال تولید مجدد خودروی جاده‌ای با موتور F1 را رد کرده است. تنها 275 دستگاه از AMG One به صورت دستی ساخته می شود و نیکو روزبرگ تنها راننده F1 نیست که نام خود را روی خط نقطه چین امضا کرده است. دیوید کولتارد نیز در این لیست قرار دارد.

همانطور که AMG One قبلاً به اندازه کافی خاص نبود، Nico's یک ستاره سه پر مشکی در جلو دارد که 16 لایه رنگ گرفته است که همه آنها با دست اعمال شده است.



منبع