مازراتی مانند اکثر خودروسازان در حال آماده شدن برای آینده است. پلتفرمها، پیشرانهها و مدلهای جدید در راهند، بنابراین زمان خداحافظی با خط تولید کنونی فرا رسیده است. این برند ایتالیایی سال گذشته تولید گیبلی و لوانته با موتور V-8 را متوقف کرد و اکنون نوبت کواتروپورته است که همراه با موتور 3.8 لیتری توربوشارژ دوقلو این برند از صحنه خارج شود.
Maserati Quattroporte Grand Finale آخرین نمونه از مدلی است که دارای آخرین موتور V-8 این برند است. این خودروساز از برنامه سفارشی سازی Fuoriserie خود برای افزودن برخی ویژگی ها به خودرو استفاده کرد و آن را با رنگ Blu Nobile با کیت بدنه فیبر کربنی که به همان رنگ تمام شده، همراه با کالیپرهای ترمز آلومینیومی برس خورده، تزئین کرد.
مازراتی
مازراتی
در داخل، Quattroporte دارای لهجههای برل در فرمان، ستونهای A چرمی مشکی، پانلهای دربهای قهوهای مایل به زرد، و لهجههای دربهای برلی است. پشتیهای سر دارای لوگوی سه تایی دوزی شده هستند و سرنشینان باید از روی رکابهایی که Quattroporte Grand Finale را نشان میدهند، عبور کنند. همچنین یک نشان ویژه Grand Finale در تونل مرکزی وجود دارد.
زیر کاپوت موتور 3.8 لیتری توئین توربو V-8 این برند قرار دارد که 572 اسب بخار قدرت و 538 پوند فوت گشتاور دارد. مازراتی تولید موتور را با روکش مخصوصی که توسط تیم Fuoriserie و مهندسانی که روی خودرو کار میکردند، پایان داد.
مازراتی
نسل ششم کواتروپورته از مدل سال 2014 به فروش می رسد، بنابراین زمان زیادی برای خروج از آن باقی مانده است. اما برای مدت طولانی از بین نخواهد رفت. نسخه نسل بعدی در حال توسعه است، اما کوچکتر از مدل فعلی خواهد بود و تقریباً به اندازه مدل فعلی Ghibli خواهد بود – و ما شک داریم که یک V-8 جدید داشته باشد.
مازراتی آخرین Quattroporte را در کنار یک MC20 سفارشی به مالک آمریکایی خود تحویل داد که نشان دهنده آینده این برند با موتور Nettuno V-6 است.