دوران W-12 در بنتلی به پایان رسیده است. آخرین موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری توسط تکنسین ها در کارخانه در Crewe ساخته شده است. به مناسبت این مناسبت، تیمهای بنتلی برای یک ناهار ویژه نشستند و خاطرات 21 سال را با آسیاب نمادین مرور کردند.
واقعا 21 سال گذشته؟ از نظر فنی، کمی طولانی تر از آن بوده است. این موتور 6.0 لیتری که توسط فولکس واگن ساخته شد، برای اولین بار با آئودی A8 2001 وارد تولید شد. با این حال، نسخه استفاده شده توسط بنتلی در سال 2003 برای Continental GT وارد شد و در این فرآیند یک جفت توربوشارژر به دست آورد. برای دو دهه آینده، این موتور به هر بنتلی راه پیدا می کند و در عین حال برای قدرت بیشتر توسعه می یابد. این موتور با 552 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور شروع به کار کرد و اکنون در Batur خیره کننده به 740 اسب بخار قدرت با 737 پوند فوت می رسد.
تولید W-12 به پایان رسیده است، اما انتظار نداشته باشید که موتور یک شبه ناپدید شود. بنتلی میگوید که این موفقترین 12 سیلندر دوران مدرن است که بیش از 100000 دستگاه از سال 2003 ساخته شده است. اساساً یک جفت موتور V-6 در کنار هم قرار گرفتهاند، چیدمان سیلندرهای متحرک W-12 آن را به طور قابل توجهی کوتاهتر از یک V-12 سنتی کرده است.
دکتر ماتیاس رابه، عضو هیئت تحقیق و توسعه در بنتلی، گفت: “W-12 ماشین ها و تجارت ما را با سرعتی استثنایی به جلو سوق داده است و به عنوان یکی از مهم ترین نوآوری ها در تاریخ درخشان ما ثبت خواهد شد.” “امروز پایان سفر توسعه ای است که همکاران تحقیق و توسعه و تولید ما در طول سال ها باید به آن افتخار کنند.”
بنتلی
بنتلی
جایگزینی آن به عنوان موتور پرچمدار بنتلی، یک موتور 4.0 لیتری هیبریدی V8 با دو توربوشارژر است. یک موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس نصب شده است که در مجموع قدرتی برابر با 779 اسب بخار و 738 پوند فوت پیچش دارد. این خودرو با بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025 اواخر امسال عرضه می شود.