این آکورا NSX کپک زده را ببینید که اولین شستشوی خود را در 22 سال انجام می دهد


آکورا در سال 1992 تنها حدود 1250 NSX تولید کرد. کمی بیش از 400 دستگاه از کارخانه با نمای بیرونی گرند پریکس سفید و داخل مشکی تولید شد. یکی از آن ماشین ها 22 سال است که در یک کارگاه نشسته و گرد و غبار جمع می کند و کپک می روید. الان صاحبش داره میفروشه و او قبل از جدایی از ماشین افسانه ای جزئیات کاملی را می خواهد.

لری کوسیلا از Ammo NYC برای انجام این کار کثیف استخدام شد. با یک شستشوی ساده شروع شد تا کثیفی که روی سطح جمع شده بود از بین برود. اما این برای تمیز کردن واقعی خودروی اسپرت موتور وسط، با عبور از نوار خاکی که آلودگی‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کند، کافی نبود.

چند دهه هوای کهنه باعث شد کپک سفید روی بسیاری از سطوح داخلی از جمله صندلی‌ها، فرمان و داشبورد شکل بگیرد. با وجود اینکه مالک خودرو را پلمپ نگه داشته اما مانع از ورود رطوبت به داخل کابین و انجام کار خود نشده است. حتی زیرانداز هم کپک رشد می کرد. اما این با مهارت‌های ماهرانه کوسیلا در تمیز کردن همخوانی نداشت.

رنگ تمیز همچنان نشانه‌هایی از سایش را نشان می‌داد که نیاز به اصلاح و جلا داشت. به گفته Kosilla، رنگ نازک و نرم آن را در نقاطی چالش برانگیز کرده است. اما نتایج بسیار شدید بود و عیوب باقیمانده خودرو را از بین برد و ظاهری کاملاً جدید و صاف مانند شیشه به جا گذاشت.

کار سخت کوسیلا باید به این NSX کمک کند تا خانه جدیدی پیدا کند. تمیز کردن صحیح یک ماشین، به خصوص ماشینی که کثیف و کپک زده مانند این آکورا است، به چیزی بیش از شستشوی اولیه نیاز دارد تا از رنگ زیر آن محافظت کند و اطمینان حاصل شود که قالب برای همیشه از بین رفته است. هیچ کس نمی خواهد وقت خود را در هنگام تنفس در هاگ ها صرف رانندگی با ماشینی به این شگفتی بگذراند.



منبع