وقتی کسی اشاره می کند تویوتا 2JZ، احتمالاً فکر می کنید سوپرا. این موتوری است که Mk4 Supra را به یک افسانه تبدیل کرد. اما 2J در بسیاری از خودروهای مختلف استفاده شد. این کارخانه خاص از یک لکسوس GS300 2005 ساخته شد، سال گذشته این سدان با مدل قدیمی شش خطی عرضه شد. و ما این فرصت را داریم که ببینیم در این از چه چیزی ساخته شده است من ماشین ها را انجام می دهم ویدیوی تخریب
اگر در حال تنظیم کردن هستید تا ببینید چه نوع آسیب فاجعه باری منجر به این جداسازی شده است، خود را برای ناامید شدن آماده کنید. اینطور نیست که نتوانید یک 2J را نابود کنید—توربوشارژرهای عظیم در ایجاد حفره های ناخواسته در بلوک عالی هستند. اما این موتور هرگز تقویتی نداشت. زیر کاپوت یک GS300 پایه یک زندگی طبیعی داشت و افراد زیادی وجود ندارند که این خودروها را داغ کنند. شاید به همین دلیل با قیمت مقرون به صرفه 250 دلار خریداری شد.
هدف از این تخریب دو چیز است. برای شروع، خوب است که به سادگی به درون یکی از بهترین موتورهای تمام دوران نگاه کنید. اما این خودرو برای یک خودروی پروژه IS300 در نظر گرفته شده است، جایی که برنامه تولید بیش از 220 اسب بخار قدرت است. بنابراین این فرصتی برای یک بازرسی بسیار کامل است تا ببینیم آیا برای بازسازی متمرکز بر عملکرد مناسب است یا خیر. و نتایج واضح است.
موتور وقتی از ماشین بیرون کشیده شد 150000 مایل مسافت طی کرد، اما با نگاه کردن به داخل آن را نمی فهمید. سر و میل بادامک با جدا شدن پوشش سوپاپ به طرز قابل توجهی تمیز به نظر می رسند. تسمه تایم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، اگرچه مشخص نیست که آیا تعویض شده است یا خیر. با سر خاموش، سیلندرها برجسته به نظر می رسند. میل لنگ، پیستونها، میلهها، یاتاقانها. حتی پیچ و مهره ها با هیاهوی کمی آزاد می شوند. این در واقع یک ویدیوی تخریب بسیار متفاوت با آنچه که معمولاً در آن می بینیم است من ماشین ها را انجام می دهم کانال در مورد موتور، حتی نیاز به ماشین کاری ندارد. فقط کافی است قسمت های سریع را ببندید و از آن لذت ببرید.
مطمئناً این اولین موتور تویوتا نیست که مایل طولانی را دیده ایم و احتمالاً آخرین هم نخواهد بود. این برند ژاپنی ممکن است با V-6 مدرن خود مشکل داشته باشد، اما این ویدیو به ما یادآوری می کند که تویوتا چگونه شهرت خود را برای ساخت خودروهایی که هرگز نمی میرند، به دست آورد.