آیا کسی هست که فکر کند مک لارن P1 با موتور دوار بهتر است؟ ما فکر می کنیم “مایک دیوانه” ویدت و خدمه در لانزانت چنین فکر می کنند. با ماشینی که اینجا می بینید استدلال محکمی برای آن می آورند. به درستی نامگذاری شده است MadMac، و دارای 1000 اسب بخار جیغ در زیر درب موتور است.
قبل از اینکه به نظرات در مورد بدعت تعویض چرخشی P1 بپردازید، این واقعا یک P1 نیست. شرکت مستقر در بریتانیا لانزانت پانل های بدنه سفارشی را برای شاسی فیبر کربنی مک لارن ساخت. هسته وان مک لارن 650S GT3 است. پنلهای بدنه از P1 GTR الهام میگیرند و با لمس سفارشی Lanzante که قبلاً تجربه قابلتوجهی در P1 دارد، الهام میگیرند. Rocket Bunny که به خاطر کیت های پهن بدنش معروف است نیز در طراحی نهایی سهیم بوده است. نتیجه یک ماشین مسابقه ای P1 با ظاهری تهاجمی است، البته خودرویی که به جای اینکه به آن بچسبد، روی آسفالت می لغزد.
یک مک لارن V-8 با توربو دوقلو مطمئناً می تواند اسب بخار بیش از حد تولید کند، اما مایک دیوانه به عشقش به روتاری ها معروف است. از خدمه MadLab خواسته شد تا چیزی فوق العاده بسازند، بنابراین آنها یک موتور بیلت سه روتوری 20B ساختند و یک توربوشارژر بزرگ به آن پیچ کردند. آسیاب 2.0 لیتری شعله انداز توسط یک ECU Haltech مدیریت می شود که 1000 اسب بخار را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته متوالی به چرخ های عقب می فرستد.
این پروژه تنها در 100 روز از طراحی به اولین در Goodwood رسید. با توجه به حضور قبلی Whiddett در کوهنوردی معروف، دیدن MadMac در عمل باید کاملاً تماشایی باشد.
Whiddett توضیح داد: «منصفانه است که بگوییم MadMac بزرگترین چالشی است که من از نظر ساختها برای خودم قرار دادهام، و تلاش بزرگی از سوی کل تیم بوده است تا پروژهای با این بزرگی را تنها در 100 روز به پایان برسانیم. “رونمایی از هر پروژه همیشه پر ارزش ترین بخش است، زیرا فرصتی است برای فاصله گرفتن از ساخت کلی، و ما می توانیم ببینیم طرفداران و جهان گسترده تر در مورد تلاش های ما چه فکر می کنند. گودوود رویداد شماره 1 برای من است. سال، و ما در طول سالها تعدادی از بهترین ساختهای خود را در آنجا معرفی کردهایم، اما این یکی فوقالعاده خاص است.”
جشنواره سرعت گودوود 2024 از 11 تا 14 جولای برگزار می شود. آن را از دست ندهید.