این سوپراسپرت دارای موتور نیسان GT-R است و 1.4 میلیون دلار قیمت دارد


پراگا دقیقاً یک برند محبوب نیست، به خصوص در ایالات متحده. این شرکت که در سال 1907 تأسیس شد، یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در اروپا در نیمه اول قرن بیستم بود، اما عوامل متعددی در نابودی آن در اواسط دهه 1960 نقش داشتند. اکنون، پراگا با یک محصول جدید – یک سوپراسپرت با موتور نیسان GT-R – بازخواهد گشت.

Praga Bohema در نوامبر 2022 به صورت نمونه اولیه رونمایی شد و اکنون سرانجام آماده ورود به خطوط تولید است. این خودرو در تاسیسات اختصاصی پراگا در جمهوری چک با تنها 89 واحد برنامه ریزی شده برای مونتاژ ساخته خواهد شد. قیمت هر یک از آنها حدود 1.4 میلیون دلار خواهد بود و اولین دسته از مشتریان قبلاً یک تور انحصاری از کارخانه داشتند.

شایان ذکر است، مشتریان افتتاحیه همچنین مزه قابلیت‌های Bohema در جاده‌های یخی چک، مجهز به لاستیک‌های استاندارد پیرلی Trofeo R، قبل از عرضه عمومی آن که برای بهار 2024 برنامه‌ریزی شده است، چشیدند. پراگا می‌گوید اولین تحویل مشتری برای اواخر امسال در اروپا برنامه‌ریزی شده است. با خودرو دارای مشخصات منحصر به فرد برای بزرگداشت این مناسبت. همچنین برای امارات و ایالات متحده در اواخر سال 2024 تحویل داده می شود، زیرا پراگا اکنون سفارشات را برای سال 2025 و بعد از آن می پذیرد.

در قلب Bohema یک موتور 3.8 لیتری توئین توربو V6 قرار دارد که از نیسان GT-R تحت قرارداد عرضه بین پراگا و نیسان تهیه شده است. در این نرم افزار، واحد 700 اسب بخار (522 کیلووات) و 535 پوند فوت (725 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این خودرو به زیر 2200 پوند (1000 کیلوگرم) می رسد و حداکثر سرعت آن بیش از 186 مایل در ساعت (300 کیلومتر در ساعت) است.

پراگا می گوید که در طول توسعه و تنظیم خودرو از رانندگان مشهور مسابقه کمک دریافت کرده است. رومن گروسژان، راننده سابق F1 و IndyCar، و همچنین بن کالینز، استیگ سابق، در این فرآیند شرکت داشتند.



منبع