این عصبانی ترین چیزی است که تا به حال با یک تویوتا سکویا رانندگی می کنید


شاسی بلند سه ردیفه سکویا تویوتا دقیقاً برای حرکت در جاده های خاکی با سرعت بالا مناسب نیست. این خودرو سنگین، نرم است و فضای زیادی را اشغال می‌کند—ویژگی‌هایی که شما می‌خواهید در یک راننده‌ی روزمره خانواده دوست داشته باشید، نه یک خودروی رالی. اما با شجاعت کافی، حتی خودروی غول‌پیکر تویوتا نیز می‌تواند از کناره‌های سنگ‌ریزه‌ای عبور کند.

وایات ناکس، مربی ارشد در مدرسه رالی تیم اونیل در نیوهمپشایر، موفق شد تویوتا سکویا لیمیتد 2012 را به دست آورد تا محدودیت های (بسیار کم) آن را کشف کند. بر اساس 4Runner، یک V-8 جفت شده به یک اتوماتیک شش سرعته دارد، اما باید حدود 6000 پوند وزن داشته باشد – برای هر نوع رانندگی عملکردی ایده آل نیست.

ناکس پس از کشیدن چند فیوز برای غیرفعال کردن ترمزهای ضد قفل (و به طور کلی، 4WD)، سکویا را به طرز شگفت‌انگیزی بازیگوش در زمین‌های آزمایش تیم اونیل می‌یابد. با وجود تمام این نیرو که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، بیرون کشیدن عقب آسان است، اگرچه ترمز پای چپ یک مشکل است، زیرا شاسی‌بلند هر زمان که احساس کند پدال‌های ترمز و دریچه گاز همزمان فشار داده شده‌اند، قدرت را قطع می‌کند.

با حرکت ناکس به مرحله رالی زمان بندی شده، اوضاع کمی سخت تر می شود. اینجاست که Sequoia اندازه و وزن خود را نشان می‌دهد، زیرا او تلاش می‌کند تا SUV را متوقف کند و بچرخاند بدون اینکه سیستم تعلیق نرم آن را از جاده باز کند. حداقل ترمز دستی که با پدال پا کار می کند، همانطور که قرار است کار کند.

سکویا در نهایت سرعت 1:58.9 را در سراسر مسیر رالی تیم اونیل انجام می دهد، بسیار سریعتر از آنچه ناکس انتظار داشت. زمان برای شکست دادن آفرودهای قانونی مانند تاکوما و حتی Bronco Raptor در حالت 2WD به اندازه کافی سریع بود. البته، همچنان از خودروهای عملکردی قانونی مانند سوبارو WRX و CanAm Maverick در کنار هم عقب بود. با این حال، این سکویا گواه این است که اگر شما به اندازه کافی شجاع باشید، هر چیزی می تواند یک ماشین رالی باشد.



منبع