این فورد F-150 لایتنینگ یک بار در اصل یک رپتور الکتریکی است


در یک نگاه، ممکن است این پیکاپ تنومند فورد را با F-150 Raptor اشتباه بگیرید. چرا که نه؟ لاستیک‌های گلی بزرگی دارد (دقیقاً 37 اینچ) که به چرخ‌های پر پیچ و مهره بسته شده‌اند. فاصله بیشتر از زمین، استقامت بیشتر، فلاش بیشتر وجود دارد – هر آنچه از آفرود محبوب فورد انتظار دارید. اما این چهره به وضوح متعلق به F-150 Lightning است. از نظر فنی، این یک رپتور الکتریکی نیست. با این حال، فورد به ما می گوید که به شدت تحت تأثیر سال ها تجربه رپتور است.

به طور رسمی، این F-150 Lightning Switchgear است و نه، شما نمی توانید آن را بخرید (هنوز). این دکل جدیدترین نمایشگر فورد است که به خودروهایی مانند موستانگ Mach-E 1400 و SuperVan می پیوندد تا عملکرد الکتریکی را در ژانرهای مختلف به نمایش بگذارد. در حالی که Switchgear با هدف فتح همه چیز در خارج از جاده است، فورد مشتاق است اشاره کند که این کامیون برای عملکرد در پیاده رو نیز طراحی شده است. شما ممکن است بگویید آن را قرار می دهد تعویض در Switchgear.

تابلو برق فورد F-150
تابلو برق فورد F-150
تابلو برق فورد F-150

در حال حاضر، می خواهید در مورد F-150 Lightning که عمداً در هوا پخش می شود بدانید. برای تحقق این امر، فورد با RTR Vehicles و Vaughn Gittin Jr همکاری کرد، و اگرچه این خودرو صرفاً شبیه یک خودروی برقی Raptorized به نظر می رسد، فورد به ما می گوید که Switchgear موجودیت خودش است. کمک فنرهای بای پس داخلی Fox 3.0 در جلو و عقب نصب می شوند، همراه با سیستم تعلیق سفارشی دو استخوان جناغی در جلو و چند لینک مستقل با یک نوار تثبیت کننده در عقب. این تغییرات به Switchgear مسیر قابل ملاحظه‌تری عریض‌تر، 80 اینچ در جلو و عقب می‌دهد و از پنل‌های بدنه کربنی سفارشی با فلرهای بزرگ گلگیر استفاده می‌کند تا لاستیک‌ها را مهار کند.

در ظاهر خارج از جاده، این تغییرات به Switchgear 13.5 اینچ فاصله از زمین در جلو و 11.0 اینچ در عقب می دهد. لاستیک‌های 37 اینچی آفرود که روی چرخ‌های 18 اینچی نصب شده‌اند، به این امر کمک می‌کند و اگر زیر آن را نگاه کنید، یک صفحه اسکید فولادی و ریل‌های سنگی سفارشی خواهید دید. سپرهای ویژه جلو و عقب نیز به زوایای نزدیک شدن و خروج کمک می کنند. به روز رسانی ها تقریباً 150 پوند به لایتنینگ XLT استاندارد اضافه می کند، با توجه به همه آن تغییرات بد نیست، اما ما هنوز در مورد کامیونی با وزن حدود 7000 پوند صحبت می کنیم.

اینجاست که همه چیز کمی جالب می شود. Switchgear همچنین دارای پیکربندی در جاده است که تقریباً از همان اجزای سیستم تعلیق استفاده می کند. چرخ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های دستگیره‌ای با لاستیک‌های 20 اینچی روی لاستیک مناسب خیابان جایگزین شده‌اند. صفحه لغزنده، ریل های صخره ای و سپرهای با فاصله زیاد برای نمای جلوی کامپوزیت کربنی بزرگ، پانل های راکر و روکش تونیو خالی شده اند. سیستم تعلیق با فنرهای مختلف بهینه سازی شده است تا ارتفاع سواری کمتری داشته باشد، به ویژه 7.0 اینچ در جلو و 5.0 اینچ در عقب.

در هر دو فرمت، پیشرانه یکسان است، و منظور ما از آن، موجودی 100 درصدی است. این یک راه‌اندازی دو موتوره با بسته باتری 131.0 کیلووات ساعتی از مدل با برد گسترده است. قدرت خروجی 580 اسب بخار و گشتاور 775 پوند فوت است.

در حالی که فورد یک چراغ برق برای عموم نمی‌سازد، جیم فارلی، مدیر عامل فورد، می‌گوید وسایل نقلیه نمایشی مانند آن نقش کلیدی در درک عمومی از برند دارند. او در گفتگو با مطبوعات در مرکز Multimatic در کارولینای شمالی، خاطره کن بلاک را یادآور شد و بیان کرد که نیاز به وسایل نقلیه ای مانند این “برای تولید محتوای دیجیتال و فقط سرگرمی” است.

گفتنی است، با وجود ماهیت دوگانه سوییچ‌گیر، فورد تنها نسخه آفرود لایتنینگ ارتقا یافته را در مراسم بزرگ فورد پرفورمنس 2024 در شارلوت، کارولینای شمالی معرفی کرد. حداقل در حال حاضر، نمی توان انکار کرد که تمرکز این شرکت بر روی سرگرمی – و بالاتر – در خاک است.

فارلی گفت: «ما می‌خواهیم آفرود داشته باشیم. برای من فرقی نمی‌کند که چکش، داکار یا باجا باشد.»

این چکش ها که او به آن اشاره می کند King of the Hammers، یک رویداد بزرگ خارج از جاده است که در جانسون ولی، کالیفرنیا برگزار می شود. فورد اواخر این ماه با Lightning Switchgear در آنجا حضور خواهد داشت، اما برای کسانی که بیشتر به نسخه جاده ای علاقه مند هستند، نمایندگان خودروساز به ما می گویند که چیزهای بیشتری در راه است.



منبع