آئودی با بهروزرسانی Q8 و SQ8 در پاییز گذشته، خط تولید خود را با بهروزرسانی RS Q8 تکمیل میکند. این شاسی بلند متحرک نسخه جدید پرفورمنس را به همراه دارد تا دیگر خودروهای دارای نشان RS را که مشتق بدتری دریافت کردهاند، تکرار کند. بعد از مدل های گاز تند مانند RS4، RS5، RS6 و RS7 Performance، در اینجا قدرتمندترین آنها آمده است.
RS Q8 Performance برای یک مدل گاز خالص از Ingolstadt به بالای برد قدرت می رسد. با قدرت هیولایی 631 اسب بخار، حتی با موتور V-10 تنفس طبیعی خود از R8 از بین رفته پیشی می گیرد. جدیدترین شاسی بلندی که چهار حلقه را حمل می کند، 627 پوند فوت گشتاور از یک توربو دوقلو ارتقا یافته 4.0 لیتری V-8 دارد. برای رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت در 3.6 ثانیه قبل از رسیدن به حداکثر سرعت 190 مایل در ساعت، عضله کافی است.
oomph جدید اضافه شده به آئودی کمک کرده است که تقریباً شش ثانیه از زمان دور نوربرگ رینگ RS Q8 قدیمی را رها کند. در همان زمان، پرفورمنس جدید به سریعترین SUV تولیدی در اطراف جهنم سبز تبدیل میشود. فرانک استیپلر، راننده مسابقات و توسعه، یک دور نوردشلایف را در 7 دقیقه و 36.69 ثانیه طی کرد تا پورشه کاین توربو GT (7:38.92) را از تخت خلع کند و رکورد را بیش از دو ثانیه بهبود بخشد.
همین راننده اخیراً به آئودی کمک کرد تا عنوان سریعترین خودروی کامپکت تولیدی در پیست معروف آلمان را با سدان 2025 RS3 به دست آورد.
آئودی همچنان قصد دارد یک RS Q8 معمولی با V-8 را با قدرت بسیار کمتر 591 اسب بخار یا 40 پونی کمتر از مدل برتر پرفورمنس بفروشد. چسبیدن به مدل پایه به این معنی است که شما همچنین گشتاور 37 پوند فوتی را در 590 پوند فوت از دست می دهید. این به این معنی نیست که RS Q8 معمولی یک کار ساده است زیرا سرعت سرعت را در 3.8 ثانیه انجام می دهد که تنها دو دهم ثانیه کندتر از نوع جدید است. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی روی 155 مایل در ساعت محدود شده است، اما محدود کننده را می توان تا سرعت 174 یا 190 مایل در ساعت شل کرد.
دوتایی پویا وارث تغییرات ظاهری هستند که سال گذشته در Q8 و SQ8 دیدیم، اما جلوپنجره لانه زنبوری متفاوتی وجود دارد. این الگو روی ورودیهای هوای بزرگشده گسترش مییابد تا به مدلهای RS ظاهری تهاجمیتر بدهد. مطابق با اسپرت ترین وسایل نقلیه آئودی، نوک های بیضی شکل در عقب وجود دارد. اگر صحبت از آن شد، مدل Performance دارای یک اگزوز سبک تر جدید با کاهش فشار برگشتی و موسیقی متن عمیق تر است. یک سیستم اگزوز اسپرت اختیاری RS صدای بیشتری را به ارمغان می آورد.
RS Q8 با چراغهای LED ماتریسی و پرتو بالا لیزری هوشمند به نظر میرسد در حالی که چراغهای عقب OLED دارای پنج علامت نور قابل تنظیم هستند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، آئودی رینگ های 23 اینچی طلایی مات را با لاستیک های گوشتی 295/35 ارائه می دهد. ترمزهای سرامیکی با هزینه اضافی در دسترس هستند و دارای دیسک های 440 میلی متری در جلو و 370 میلی متری در عقب هستند. یک رنگ قابل توجه طلایی Sakhir در کنار Ascari Blue و Chili Red جدید اضافه شده ارائه می شود. فلرهای گلگیر خوب بود، اما گروه فولکس واگن از شما میخواهد که لامبورگینی اوروس گرانتر را بخرید، اگر به دنبال یک شاسیبلند کارایی نهایی هستید.
این مدلهای پیشرفته Q8 با صندلیهای اسپرت سوراخدار با دوخت لانه زنبوری عرضه میشوند. آئودی فرمان را در آلکانترا میپیچد و از میکروفیبر بطریهای بازیافتی برای انتخابگر دنده و سایر قسمتها استفاده میکند. برای راحتی بیشتر، سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد است و می تواند ارتفاع سواری را تا 3.5 اینچ تنظیم کند. حتی تثبیت کننده رول فعال الکترومکانیکی و فرمان چرخ عقب نیز وجود دارد.
قیمت ایالات متحده در حال حاضر در دسترس نیست اما آئودی RS Q8 در آلمان 141900 یورو قیمت دارد که مدل پرفورمنس از 155700 یورو به فروش می رسد. در اروپا، دفترهای سفارش در 27 ژوئن باز می شوند.