این مرسدس استریم لاینر فوق العاده کمیاب به حراج می رود


  • موزه سرعت موتور ایندیاناپولیس با RM Sotheby's شریک شد تا چند خودروی باورنکردنی را به حراج بگذارد.
  • مهمتر از همه این مرسدس بنز W196 Streamliner بسیار کمیاب است.
  • همچنین فراری 250 LM برنده سال 1966 لمانز، فورد GT40 MkII و تعدادی از خودروهای مهم قبل از جنگ نیز برای فروش عرضه می شوند.

موزه ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی مجموعه‌ای خارق‌العاده دارد که فراتر از خودروهای ایندی است. با این حال، می‌خواهد تلاش‌های خود را روی جمع‌آوری اتومبیل‌هایی که در Speedway مسابقه می‌دهند متمرکز کند، بنابراین گله را کمی لاغر می‌کند. خودروهایی که فروش آن با همکاری RM Sotheby's فوق العاده است.

شاید چیزی بیشتر از این مرسدس بنز W196 Streamliner مدل 1954 نباشد. با بدنه چرخ باز استاندارد، خوان مانوئل فانگیو این خودرو را در یک مسابقه فرمول 1 غیر قهرمانی در سال 1954 اجرا کرد و با بدنه براقی که در اینجا می بینید، توسط استرلینگ ماس در گرندپری ایتالیا در سال 1955 در مونزا به رقابت پرداخت. سر استرلینگ سریعترین دور مسابقه را انجام داد و با وجود اینکه بازنشسته شد، فنجیو با ماشین خواهر برنده مسابقه شد. این آخرین استریم لاینر مرسدس بود. RM Sotheby تخمین می زند که بین 50 تا 70 میلیون دلار فروخته شود، که در مقایسه با کوپه 143 میلیون دلاری 300 SLR “Ulenhaut”، گران ترین خودروی جهان، بسیار مقرون به صرفه است.

فراری 250LM

بیل پک | V12 Enterprises

سپس، فراری 250LM است که در سال 1965 قهرمان لمانز شد، آخرین مورد برای این خودروساز تا بازگشت خیره کننده آن با 499P در سال گذشته. در لمانز، تیم اتومبیل رانی آمریکای شمالی لوئیجی چینتی به مبارزات انتخاباتی پرداخت و توسط مستن گرگوری و یوخن رینت به پیروزی رسید. این خودرو دو بار دیگر در لمانز و چهار بار در دیتونا 24 ساعت در دوران مسابقه خود ادامه داد. این یکی از مهم‌ترین فراری‌هایی است که تا کنون ساخته شده است، و اگرچه RM تخمین قیمتی ندارد، ممکن است دور از مرسدس نباشد.

همچنین یک فورد GT40 مدل 1966 که در Sebring در جایگاه دوم قرار گرفت و در لمانز در سال 1966 دوید، به فروش می‌رسد، اگرچه زود بازنشسته شد. RM Sotheby's به دلیل دوران کوتاه مسابقه ای خود معتقد است که یکی از اصلی ترین GT40 های موجود است. همچنین یک مایکل شوماخر بنتون B91B سابق، یک نمونه اولیه نادر مسابقه‌ای کوروت 1957، و تعداد انگشت شماری از ماشین‌های مسابقه‌ای بسیار مهم قبل از جنگ نیز وجود دارد.

RM Sotheby هنوز تاریخ فروش را اعلام نکرده است، اما می گوید این خودروها اواخر امسال و سال آینده به حراج گذاشته می شوند. هدف از فروش، طبق بیانیه، این است که موزه IMS “افزایش وقف و پایداری مالی بلندمدت، بهبود بازسازی و مراقبت از مجموعه آن، و دستیابی به مصنوعات جدیدی که تاریخ جامع تری از ایندیاناپولیس را منعکس می کند، به دست آورد. 500 و ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی.” با توجه به فروش مرسدس به تنهایی، برای دستیابی به این اهداف مشکلی ندارد.



منبع