تعداد کمی از وسایل نقلیه مانند Futurliner جنرال موتورز سرگردان هستند. در دهه 1930 ساخته شد، ناوگانی متشکل از 12 هواپیمای استریم لاین، قدرت صنعتی آمریکا و توان فنی جنرال موتورز را به نمایش گذاشت. آنها در سراسر آمریکای شمالی به گشت و گذار پرداختند و برای جنگ جهانی دوم استراحت کردند، با ناوگان اتوبوسهایی که پس از سال 1956 برای همیشه پارک شدند. از آنجا، هر هواپیمای Futurliner سفر خود را به سمت بازسازی، فرسودگی یا گمنامی نهایی داشت.
دو تا از Futurliners توسط خطوط اتوبوس پیتر پان مستقر در اسپرینگفیلد، ماساچوسست در دهه 1990 به دست آمد، و یکی از آنها امروز در فیس بوک، از همه مکان ها برای فروش است. قیمت؟ درست حدود یک میلیون دلار
یک چرخش غیرمعمول باعث شد تا در اواخر سال 2021 سوار این غول بزرگ شوم و به عقب برگردم. به گفته شرکت، در آن زمان برای فروش بود، اما فقط از طریق دهان به دهان. حالا به نظر می رسد پیتر پن بیشتر مشتاق خلاص شدن از شر آن است. این شرکت در حال حاضر از آن برای رویدادهای خاص استفاده می کند. این فضا که زمانی برای نمایشگاهی در مورد پیشرفت فناوری در نظر گرفته شده بود، اکنون به صحنه کوچکی تبدیل شده است که معمولاً گروههای موسیقی در آن بازی میکنند.
پیتر هولدریت / موتور1
پیشرانه اصلی آن با یک موتور دیزلی جایگزین شده است که قدرت کافی برای کشیدن Futurliner را با سرعت معقول دارد. رانندگی کردن چیز عجیبی است، نشستن آنقدر در هوا. یک راه پله باریک به کابین منتهی می شود که دارای یک صندلی مرکزی برای راننده و یک نیمکت کوچک در پشت آن برای چند مسافر است. من هرگز با اتوبوس قدیمی رانندگی نکرده ام، اما این بهترین راهی است که می توانم این تجربه را توصیف کنم. فرمان حدود یک میلیون چرخش قفل به قفل است.
زمانی که من آن را رانندگی کردم، وضعیت بسیار خوبی داشت، و به نظر می رسد که در حال حاضر بهتر است. سیستم حلزونی که نوار نور را بالای وسیله نقلیه بالا می برد، چند سال پیش نیاز به محبت داشت، اما به نظر می رسد که به آن توجه شده است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، پیتر پن در واقع دو Futurliner دارد، اگرچه یکی از آنها در وضعیت بسیار غم انگیزی از کار افتاده است. به من گفته شد که شرکت قصد دارد درایو کرم را از آن یکی بکشد تا جانور عملکردی آن بهتر کار کند، و ممکن است این کار انجام شده باشد.
پیتر هولدریت / موتور1
در سال 2021، پیتر پن ادعا کرد که هرکسی که میخواهد دستگاه بازسازیشده را بخرد، باید پوسته زنگزده Futurliner غیرعملکردی را نیز حذف کند، اگرچه در این فهرست جدید به حذف پوسته قدیمی اشاره نشده است.
قصد من در اینجا کمک به فروش این چیز نیست، اما تاکید می کنم که این بخش بسیار جالبی از تاریخ است و سایر Futurliners به قیمت بسیار بیشتر از آنچه پیتر پن می خواهد فروخته اند. اگر کنجکاو هستید، اتوبوس بازسازی شده پیتر پن احتمالاً از یک گروه چند نفری جمع آوری شده در خارج از شیکاگو در دهه 1990 توسط جو بورتز، کلکسیونر اتومبیل خریداری شده است. تاریخچه آن قبل از آن بسیار مبهم است.
دومین Futurliner این شرکت، هالک پوسیده، در واقع از نظر گذشته بسیار جالب تر است. قبلاً متعلق به اورال رابرتز، مبلغ مشهور تلویزیونی بود که از آن برای سفر به آمریکای مرکزی برای تبلیغ مسیحیت استفاده کرد. در طی چند دهه، به نوعی به کوه ورنون، نیویورک رسید، قبل از اینکه گفته شود در یک حیاط قراضه نهشته شود، و سپس سرانجام در مزرعه ای در شرق مردیت، نیویورک فرود آمد. اینجا جایی بود که پیتر پن آن را پیدا کرد و با تغییرات متعددی که در پوست فولادی آن در طول سالها انجام شد، قابل شناسایی بود.
پیتر هولدریت / موتور1
در هر صورت، فقط بدانید که، بله، واحد برای فروش در واقع به خوبی کار می کند و رانندگی می کند. مطمئناً میتواند از کمی عشق استفاده کند – حتی بازسازیای که در این مرحله دریافت کرده است در چند دهه گذشته است – اما بعید است به این زودی فرصت دیگری برای خرید Futurliner وجود داشته باشد.