این هاردکور مزدا MX-5 میاتا RS وارد مرحله تولید می شود


مزدا در سالن خودرو توکیو 2024 سروصدای زیادی به پا کرد، جایی که به شدت به بازگشت خودروی اسپورت روتاری اشاره کرد. علاوه بر این، یک جفت کانسپت فریب خورده را در زیر پرچم Mazda Spirit Racing آورده است. در حالی که اتومبیل های سفارشی شده در TAS یک دوجین سکه هستند – در نهایت این SEMA ژاپن است – داستان چیزهای بیشتری وجود دارد.

Mazda Spirit Racing RS و Spirit Racing 3 در واقع وارد مرحله تولید می شوند. اولی بر اساس MX-5 Miata است که به عنوان رودستر به فروش می رسد در حالی که دومی هاچ بک مزدا 3 است. اگرچه هنوز جزئیات کاملی اعلام نشده است، محصولات جدید در حال حاضر در حال توسعه هستند و با نام تجاری Mazda Spirit Racing به فروش خواهند رسید.

هدف این است که خودروهای متمرکز روی پیست با سیستم تعلیق و پیشرفت‌های آیرودینامیکی که از درس‌های آموخته‌شده از سری Super Taikyu استفاده می‌کنند، عرضه شود. علاوه بر این، میاتا و 3 در داخل دستخوش تغییرات ظاهری شده‌اند، اما متأسفانه هیچ خبری در مورد افزایش قدرت برای هر دو وجود ندارد. پیش از این، شیگکی سایتو، مدیر برنامه MX-5 اعلام کرده بود که “نسخه های ویژه بسیار جالب” برای این رودستر دوست داشتنی در راه است، اگرچه این لزوما به این معنی نیست که موتورهای قوی تری در نظر گرفته شده اند.

در همین حال، هر دوی این کانسپت‌ها دارای نشان مزدا Spirit Racing مشترک هستند و روی چرخ‌های Rays با تایرهای بریجستون پوتنزا سوار می‌شوند. بر اساس ND3 که اخیراً به بازار عرضه شده است، میاتا دارای یک جفت صندلی سطلی Recaro با مهار مسابقه و یک فرمان با پوشش آلکانترا با علامت ساعت 12 قرمز است. همچنین یک کیت بدنه با برگردان، نوک اگزوز بزرگ شده (به جای دو نمونه کوچکتر)، ترمزهای برمبو و نشان های سیاه شده را به نمایش می گذارد.

مزدا 3 دارای اسپلیتر جلوی غیرعادی بزرگ، رکاب‌های جانبی بزرگ‌شده و اسپویلر عقب فیبر کربنی است. همچنین دارای نوک اگزوز بزرگ‌تر و نشان‌های تیره‌تر، همراه با ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق سفت‌تر با توجه به ارتفاع پایین‌تر سواری است. صندلی‌های Recaro که بدنه را در آغوش می‌گیرند، دوخت‌های قرمز رنگ، و جزئیات آلکانترا، کابین استاندارد را زیباتر کرده‌اند.

ما این تصور را داریم که Mazda Spirit Racing در حال تبدیل شدن به یک احیای غیرمستقیم Mazdaspeed است. امیدواریم که خودروی اسپرت دوار که توسط کانسپت Iconic SP پیش‌نمایش شده است، در صدر خط تولید قرار گیرد.



منبع