این هاچ بک با DNA پورشه برای اولین بار در یک دهه نور می بیند


خودروساز اسپانیایی SEAT در حال دور شدن از جریان اصلی خودروسازی است تا نقش جدیدی را با شرکت مادر خود، گروه فولکس واگن، ایفا کند. اما در دهه 1980، این برند در حال ساخت خودروهای بسیار جالبی بود. این ایبیزا با استفاده از طراحی ایتال دیزاین جورجتو جوجارو و موتوری که با کمک پورشه ساخته شده است، یک نمونه کامل است. چیزی که اینجا می بینید حداقل 10 سال است که در انباری متروکه در مجارستان پارک شده است. اما به لطف کمی کار، توانست یک بار دیگر اجرا شود.

Robery Petyko، مدیر کانال Old Skull Garage YouTube، به این موضوع گفت موتور 1 که یکی از دوستان به او در مورد این ایبیزا مخفی 1991 اطلاع داده است. این هاچ بک بیش از 20 سال است که در همان شهر مجارستانی بوده است. او گفت: “خانمی که آخرین بار از آن استفاده کرد معلمی است که فقط از آن برای دویدن های محلی استفاده کرده است.” وقتی او یک ماشین جدید گرفت، دوستان به او اجازه دادند این صندلی قدیمی را در انبارشان پارک کند. فقط در این ویدیو بود که هاچ بک کوچک برای اولین بار انبار را ترک کرد.

اولین نسل ایبیزا در سال 1984 معرفی شد، یعنی قبل از اینکه فولکس‌واگن کنترل SEAT را در سال 1986 به دست بگیرد. زیبایی شناسی شامل یک گلخانه بزرگ بود که نور زیادی را به داخل کابین می آورد. انواع سه و پنج در موجود بود.

پورشه به مهندسی موتورهای 1.2، 1.5 و 1.7 لیتری چهار سیلندر موجود در ایبیزا کمک کرد. SEAT می خواست رابطه خود را با برند معروف آلمانی تبلیغ کند، بنابراین شرکت موافقت کرد که برای نمایش برجسته “System Porsche” روی سرسیلندر، حق امتیازی بپردازد.

ایبیزا موفقیت بزرگی برای SEAT بود. این شرکت از سال 1984 تا 1993 1,342,001 عدد از آنها را فروخت. سپس یک خودروساز چینی نسخه ای را برای آن بازار از سال 1999 تا 2008 فروخت.

موتور این ویدیو 1.5 لیتری است. رابرت پس از بررسی وضعیت شمع ها و روغن، مقداری بنزین در کربوهیدرات می ریزد تا ببیند نیروگاه کار می کند یا خیر. بلافاصله شروع می شود اما فقط برای یک لحظه بیکار می شود. در ابتدا پمپ بنزین کار نمی کند، اما پتیکو در نهایت آن را روشن می کند.

پتیکو به ما گفت که پسر مالک اصلی پس از فیلمبرداری این ویدئو، ایبیزا را به خانه برد. برنامه این است که ماشین دوباره قابل حمل و نقل شود. با ناپدید شدن خودروهای قدیمی هر روز از جاده، ما خوشحالیم که می‌شنویم یک خودروی کلاسیک در راه بازگشت به کانون توجه است.



منبع