این هیوندای آیونیک 5 به معنای واقعی کلمه به سمت شما می آید


همه چیز در CES امسال ریشه در نرم افزار ندارد. Mobion را ببینید، یک خودروی مفهومی از گروه قطعات هیوندای Mobis که اساسا یک Ioniq 5 با برخی حرکات منظم است. MC Hammer را به خاطر دارید که در دهه 1990 رقص ماشین تحریر را انجام می داد؟ این ماشین می تواند این کار را انجام دهد. به هر حال یه جورایی

این به این دلیل است که نسل بعدی “سیستم گوشه الکترونیکی” را در خود جای داده است، که روشی جذاب برای گفتن اینکه هر چهار چرخ آن می توانند به طور مستقل بچرخند است. اگر شبیه ویژگی Crabwalk GMC Hummer EV به نظر می رسد، اشتباه نمی کنید. با این حال، در Mobion، چرخ ها می توانند 90 درجه به سمت بالا بچرخند. این حرکت بسیار بیشتر از حرکت شما در هامر است و به Mobion اجازه می دهد به صورت جانبی حرکت کند.

بسیاری از خودروها این روزها تا حدودی فرمان چهار چرخ را ارائه می دهند، اما این نوع بیان بدون فکر و مهندسی قابل توجه انجام نمی شود. در میان چیزهای دیگر، هر چرخ اساساً پیشرانه خود محصور است. هیوندای موبیس این فناوری را “In-Wheel” می نامد که دارای موتور الکتریکی، ترمز، فرمان و سیستم تعلیق در هر چرخ است.

بدون هیچ گونه محور محور یا اجزای ترمز اضافی که در زیر بدنه قرار می گیرند، Mobion می تواند به معنای واقعی کلمه به طرفین حرکت کند تا آسان ترین کار پارک موازی در حرفه رانندگی شما را انجام دهد. یا برای کسانی که به دنبال کمی سرگرمی هستند، می تواند چرخش های محوری را نیز انجام دهد تا بهترین دونات ها را از بین ببرد. البته، برای اهداف نمایشی، این کار با سرعت کم انجام می شود، اما شما این ایده را دریافت می کنید.

توجه داشته باشید که قبلاً ذکر کردیم که این یک سیستم نسل بعدی است. هیوندای موبیس مدتی است که روی این موضوع کار می کند و نسخه ای از Ioniq 5 را در اوایل سال 2023 به نمایش می گذارد. علاوه بر استفاده از این فناوری مانور نسل بعدی، Mobion از یک Ioniq 5 معمولی با نورپردازی بیرونی جدید که می تواند هشدار دهد جدا است. سایر رانندگان به مجموعه ای از موقعیت ها مانند عبور عابر پیاده. همچنین می تواند تصاویر را از طریق طیف 360 درجه بر روی زمین پخش کند و از جمله موارد دیگر، مسیر مورد نظر خودرو را به دیگران هشدار دهد.

آیا به تولید خواهد رسید؟ هیوندای در حال حاضر در مورد کاربردهای آینده سیستم e-Corner چیزی برای گفتن ندارد. اما با توجه به مزایای عملی خودرویی که می‌تواند به پهلو حرکت کند یا در جای خود بچرخد (به هر حال بدون دود شدید لاستیک)، عملاً تضمین می‌شود که در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد این موارد بیشتر خواهیم بود.



منبع