یک تئوری قدیمی وجود دارد که پیشنهاد میکند در زمستان باید به سراغ لاستیکهای باریکتر رفت، زیرا لاستیک باریکتر فشار بیشتری را روی یک لکه تماس کوچکتر وارد میکند و در نتیجه چسبندگی بیشتری ایجاد میکند. بحث متضاد این است که شما باید از تایر پهنتری استفاده کنید، زیرا سطح بیشتر در جاده چسبندگی بیشتری ایجاد میکند. اما همانطور که جاناتان بنسون در تایر ریویوز کشف کرد، واقعاً مهم نیست که برای تنظیمات زمستانی خود عریض تر یا باریک تر باشید.
بنسون میخواست تئوری لاستیکهای زمستانی پهنتر در مقابل باریکتر را خودش آزمایش کند، بنابراین چهار مجموعه از لاستیکهای هانکوک تهیه کرد تا روی یک بیامو سری 3 در اطراف یک مسیر بسته پوشیده از برف حرکت کند، که هر کدام عریضتر از دیگری بود. لاستیکها از عرض بخش 205 تا 275 ثانیه بودند که 205s روی چرخهای 16 اینچی، 225s روی 18s و 255s و 275s روی رینگهای 19 اینچی نصب شده بودند.
در حالی که تفاوتهای ذهنی در احساس و بازخورد بین اندازهها وجود داشت، اعداد دروغ نمیگویند. باریک ترین تایر در تست شتاب بهترین عملکرد را داشت، اما در مورد ترمز بدترین عملکرد را داشت. و برای زمانهای دور، تایر وسط عرض بخش 225 بهترین عملکرد را داشت. اما همه نتایج به قدری نزدیک هستند که احتمالاً تفاوت را متوجه نخواهید شد.
بررسیهای تایر میگوید، نتیجهگیری اصلی این است که با استفاده از همان اندازه تایر، تفاوت بیشتری در عملکرد عینی بین یک تایر زمستانی خوب و یک تایر زمستانی نامرغوب پیدا میکنید. بنابراین اگر در حال خرید لاستیک زمستانی هستید، بهترین گزینه این است که به جای استرس در مورد اندازه ای که باید انتخاب کنید، روی مارک هایی با نظرات خوب تمرکز کنید.