این پورشه 911 از موتور F1 واقعی 625 اسب بخار تولید می کند


Lanzante با یک محصول دیگر از 930 Turbo بازگشته است. این یکی که قهرمانی TAG نامیده می‌شود، سبک‌تر و قدرتمندتر از نسخه قبلی ریستومود منحصربه‌فرد ساخت بریتانیا است. این شرکت در حال ساخت تنها سه نمونه از پورشه جدید است که هر کدام نشان دهنده یکی از سه پیروزی مک لارن در فرمول 1 در دهه 1980 است که در جشنواره سرعت گودوود امسال رونمایی خواهد شد.

این سه خودرو دارای نمونه‌های مسابقه‌ای از موتور 1.5 لیتری V-6 TAG TTE P01 فرمول 1 با توربوشارژر دوقلو هستند. Cosworth واحدها را مجددا مهندسی و ساخت، پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و بادامک‌ها را ارتقا داد و در عین حال توربوشارژرهای تیتانیومی سبک وزن را نصب کرد که مک لارن گواهینامه آن را دریافت کرد. این خودرو همچنین دارای ایرباکس جدید، خنک کننده بهبود یافته و سیستم اگزوز ارتقا یافته است.

قهرمانی پورشه 911 TAG توسط Lanzante

سخت افزار جدید و یک ECU جدید از Cosworth قدرت موتور را به 625 اسب بخار افزایش می دهد و به آن اجازه می دهد تا 10250 دور در دقیقه، بیشتر از ماشین قبلی لانزانت باشد. این نیرو را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی اصلاح شده نسل 993 با نسبت های سفارشی به چرخ ها منتقل می کند و به 911 اجازه می دهد به سرعت 200 مایل در ساعت برسد.

قدرت توقف از ترمزهای کربن سرامیکی ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستونی جلو و عقب حاصل می شود که در پشت چرخ های 18 اینچی منیزیمی و کربنی پوشیده شده در لاستیک میشلین Pilot Sport 4 پنهان می شوند.

قهرمانی پورشه 911 TAG توسط Lanzante

علاوه بر افزایش قدرت، لانزانت مقداری وزن را با استفاده از فیبر کربن برای کاپوت، درها، بال‌ها، سقف‌ها، سپرها و اسپلیتر جلو کاهش داد. اکنون وزن آن به 2028 پوند رسیده است، یعنی حدود 948 پوند کمتر از خودروی اهداکننده اصلی.

Lanzante همچنین برای صرفه جویی در وزن، فضای داخلی را از بین برد و آینه ها و پنجره های الکتریکی را حذف کرد. با این حال، تمام امکانات رفاهی موجود را حذف نکرد – سازنده یک سیستم کنترل آب و هوای سبک وزن را نصب کرد. مسافران در صندلی های سبک وزن Recaro با مهارهای شش نقطه ای می نشینند در حالی که راننده باید فرمان جیر را در دست بگیرد.

هیچ اشاره ای به قیمت قهرمانی TAG نشده است، اگرچه می توان حدس زد که با تمام بدنه های سفارشی و موتور غیرقابل تعویض، ارزان نخواهد بود.



منبع