تعداد کمی از خودروهای مدرن دارای چراغهای جلویی بهاندازه ساختار چهارگانه بوگاتی شیرون هستند. امضای چراغ روشنایی در روز باعث می شود خودروهای مولشیم فوراً قابل تشخیص باشند. با این حال، این وسایل نقلیه یک منظره نادر هستند زیرا تنها 500 دستگاه از آن ساخته شده است. این سطح از انحصار هزینه دارد، نه تنها هنگام خرید خودرو، بلکه هنگام خرید قطعات یدکی.
در مورد، یک تبلیغ در ای بی آلمان مجموعه ای از چراغ های جلو برای Chiron را با برچسب قیمت چشمگیر فهرست می کند. سازگار با Pur Sport و Super Sport 300+، این LED ها با قیمت 147000 یورو کار می کنند. با نرخ ارز فعلی، شما به دنبال خرج کردن 164000 دلار هستید. بله، فقط برای مجموعه ای از چراغ های جلو. با این نوع پول، می توان یک پورشه 911 کاررا GTS (164900 دلار) کاملاً جدید خریداری کرد.
فروشنده در واقع در لهستان مستقر است اما چراغ های جلوی Chiron را با قیمت 1000 یورو دیگر (1100 دلار) به کشورهای اروپایی ارسال خواهد کرد. به دلایل واضح، روسیه و اوکراین مستثنی هستند. این فروشگاه ارسال را به کشورهای خارج از اروپا ارائه می دهد اما هزینه های تحویل ذکر نشده است. با این حال، می توان تصور کرد که آنها بالاتر هستند.
با توجه به تعداد کمی از این خودروها، این تبلیغ جمعیت محدودی را هدف قرار داده است. آنها به عنوان اقلام استفاده شده ذکر شده اند، اما فروشنده قول “وضعیت عالی” را می دهد. شایان ذکر است که این چراغها به عنوان چراغهای اصلی با کد قطعه OEM: 5B4941035C 5B4941036C تبلیغ میشوند. ما کمی جستجو کردیم و آنها را در یک سایت لهستانی یافتیم که در آنجا با قیمت بسیار معقول 420,000 PLN (98,000 یورو یا 110,000 دلار) فهرست شده اند.
برچسب قیمت برای مجموعه ای از چراغ های جلو ما را به یاد ویدیویی می اندازد مجموعه همیلتون در مورد هزینه های مالکیت Chiron: 10000 دلار به ازای هر چراغ عقب، کلید تعویض 13547 دلار، مجموعه لاستیک های 8449 دلار، روتور ترمز جلو 18317 دلار، لنت ترمز جلو 6764 دلار، روتور ترمز عقب 18317 دلار، ترمز گیربکس سالانه 4024 دلار و ترمز 1800 دلاری 1024 دلار و ترمز 1020 دلاری و 100 دلاری ترمز عقب.
به گفته مانی خوشبین، غول املاک و مستغلات، هزینه های مالکیت ویرون به طور قابل پیش بینی دیوانه کننده ای است. هزینه تعویض تمام مایعات 25000 دلار و لاستیک ها 38000 دلار دیگر است. چرخ ها باید هر 10000 مایل یکبار با 50000 دلار تعویض شوند. چند سال پیش یک برنامه گواهینامه EPA ظاهر شد که 6400 دلار برای جایگزینی توربوشارژر نشان می داد. ویرون دارای چهار مورد از این موارد است. آن سند همچنین 9000 دلار هزینه نیروی کار برای جایگزینی دو توربو را نشان داد.
دارندگان ویرون 20000 دلار برای تعویض مخزن سوخت به اضافه 22000 دلار دیگر برای نیروی کار می پردازند. هزینه تعویض تنظیم کننده های میل بادامک تقریباً به همان اندازه است، اما خود مورد فقط حدود 800 دلار است. چرا هزینه های نیروی کار اینقدر بالاست؟ زیرا مقداری جداسازی موتور لازم است. توجه داشته باشید، این قیمت ها چند سال پیش ظاهر شدند و ممکن است دیگر معتبر نباشند. منظور ما این است که آنها احتمالاً حتی بالاتر هستند. به عنوان مثال، تایرهای سفارشی میشلن پایلوت اسپورت PAX ویرون در سال 2020 به قیمت 42000 دلار بودند که نسبت به سال قبل 4000 دلار افزایش داشت.
Tourbillion جدید هر چهار توربوشارژر را از دست داده است، اما یک مجموعه هیبریدی اضافه کرده است که مطمئناً در صورت بروز مشکل، کار روی آن ارزان نیست.