این Abarth 695 دارای چرخ های طلایی و سرهای اگزوز انباشته است


شاید آبارث با خودروهای 500e و 600e به خودروهای برقی مجهز شده باشد، اما تیونر فیات همچنان هاچ بک های داغی را تولید می کند که با بنزین کار می کنند. 695 ارجمند هنوز موجود است و اکنون برای چندمین بار نسخه ویژه را دریافت می کند. آخرین مدل با کارکرد محدود 75 این برند استهفتم سالگرد.

جدیدترین مدل از برند اسکورپیون که به درستی Abarth 695 75° Anniversario نامیده می شود، سعی می کند خودرویی را که 16 سال از عمرش می گذرد، تازه کند. بله، نسخه با کارایی بالای فیات 500 در سال 2008 به عنوان مدل 595 عرضه شد. این خودرو دارای رینگ‌های 17 اینچی اختصاصی با روکش طلایی است که روی برگردان‌های بدنه نیز اعمال شده است. این گرافیک یک سر پیستون روی گلگیرهای عقب و یک لوگوی بزرگ “Abarth” را نشان می دهد که تقریباً در تمام عرض درها اجرا می شود. علاوه بر این، سقف دارای یک موتیف عظیم عقرب است که به رنگ طلایی تکمیل شده است.

اگر مدتی است که برند ایتالیایی را دنبال کرده اید، اگزوزهای عمودی انباشته شده مانند لکسوس باید آشنا به نظر برسند. اینها در سال 2021 در Abarth F595 معرفی شدند و از آن زمان بر روی سایر محصولات نصب شده اند. جدیدترین خودرویی که اگزوز غیرمعمول را دریافت کرد، F595C در پایان سال گذشته بود. اگزوز Record Monza که در برخی از مدل‌های 595 و 695 موجود است، دارای یک سوپاپ فعال برای تغییر موسیقی متن است.

طعم جدید 695 از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ آزمایش شده بنزینی استفاده می کند. 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر (184 پوند فوت) گشتاور تولید می کند که از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به محور جلو هدایت می شود. این مجموعه کلاسیک شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت 140 مایل در ساعت (225 کیلومتر در ساعت) را امکان پذیر می کند. در هر دو محور، کمک فنرهای Koni FSD را در یک دریچه داغ به سبک مزدا MX-5 میاتا می‌چرخاند.

فضای داخلی مطمئناً سن خود را نشان می دهد، اما Abarth سعی کرده است با پیچاندن بخشی از داشبورد در Alcantara، همه چیز را زیباتر کند. صندلی‌های کربنی Sabelt با دوخت زرد و حروف «75° Anniversario» با رنگ‌های تطبیق‌پذیر با ظاهری با طعم یکپارچه‌سازی‌شده روی پشتی‌های سر وجود دارد. اگرچه کابین کمی طولانی شده است، اما شما هنوز همه چیزهایی را که نیاز دارید دارید: تهویه مطبوع خودکار، اتصال Apple CarPlay و Android Auto، یک جفت صفحه نمایش 7 اینچی و سیستم صوتی Beats.

Abarth تنها 1368 دستگاه تولید می کند. چرا آن عدد خاص؟ این اشاره ای به حجم موتور 1368 سی سی است.



منبع