این Alpina B3 Touring قانع‌کننده‌ترین BMW موجود در حال حاضر است


برای کسانی که می دانند، کمی خنک تر از آلپینا وجود دارد. این شرکت آلمانی رویکرد منحصر به فردی را برای اصلاح BMW ها در پیش گرفته است. آلپینا به جای اینکه به دنبال عملکرد بی‌نظیر باشد، اعتبار یک ب‌ام‌و را ارتقا می‌دهد. آنها سریعتر از مدلهای استاندارد BMW هستند، اما نه به اندازه خودروهای M. این Alpina B3 3.2 Touring 1996 مبتنی بر سری 3 E36 یک نمونه کامل است.

این خودرو در Bring a Trailer برای فروش است و یکی فرض می‌کند ارزان نخواهد بود. اما یافتن دیگری تقریبا غیرممکن خواهد بود. آلپینا ظاهراً 89 نمونه از B3 3.2 Touring ساخته است و این یکی با تعویض دستی شش سرعته حتی بهتر شده است. این B3 که در ابتدا به ژاپن صادر شد، در سال 2017 به هلند منتقل شد و در سال 2020 به ایالات متحده وارد شد. علاوه بر تعویض دستی، فروشنده یک دیفرانسیل لغزش محدود اضافه کرد و یک سری خدمات از جمله بازسازی متغیر پیچیده VANOS انجام داد. زمان بندی سوپاپ و سیستم بالابر.

آلپینا B3 3.2 را در سال 1996 روانه بازار کرد و محور اصلی موتور آن بود. این شرکت موتور 2.8 لیتری 6 خطی 328i را به 3.2 لیتر رساند و پیستون های جدید و سیستم اگزوز اضافه کرد. بر این اساس خروجی از 193 به 265 اسب بخار افزایش یافت. نه به اندازه یک M3 با مشخصات یورو که در آن زمان ساخته شده بود، اما باز هم، B3 سعی نداشت M3 باشد.

1996 Alpina B3 3.2 Touring
1996 Alpina B3 3.2 Touring

همچنین فنرهای ایباخ مخصوص آلپینا و دمپرهای Bilstein وجود دارد و در بیرون، به وضوح می‌توانید بادی کیت معمولی و ظریف آلپینا را ببینید. آن را با رنگ آبی متالیک امضای Alpina به پایان رسانده و دارای نوارهای طلایی بسیار عالی است. چرخ های 17 اینچی چند پره ظاهر را کامل می کنند.

در داخل، صندلی ها و فرمان با رنگ های آبی و سبز آلپینا تزئین شده اند و حتی کفپوش های آلپینا نیز وجود دارد. من متوجه می شوم که این چیزی است که فقط یک نرد بزرگ در مورد آن هیجان زده می شود، اما هی، من آن نرد بزرگ هستم.

این ماشین کمی بیش از 100000 مایل در ساعت مسافت دارد و در حالی که در کنکور عالی نیست، فکر می کنم این باعث بهتر شدن آن می شود. Alpina برای پوشش مسافت های طولانی با سرعت بالا و به نظر رسیدن پرواز مانند جهنم در نظر گرفته شده است. هر کس این یکی را بخرد احترام بی نهایت من را خواهد داشت.



منبع