این SUV قدیمی روسی به اندازه هامر H2 در خارج از جاده توانایی دارد


UAZ 469 یک SUV جمع و جور از روسیه است که قدمت آن به سال 1971 باز می گردد، هنوز هم به عنوان خودرویی به نام شکارچی به فروش می رسد. این ویدیو از کانال روسی یوتیوب گاراژ 54 این دکل کوچک را در برابر هامر H2 از میان جنگلی گل آلود با گودال‌های بزرگ آبی به چالش می‌کشد تا ببیند کدام یک از زمین‌های چالش برانگیز بهتر اداره می‌شود.

اولین چالش برای این جفت SUV بسیار متفاوت بالا رفتن از یک تپه در مسیری گل آلود است. این کار دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا کشش در بالاترین حد است. UAZ قادر است تا زمانی که جعبه انتقال از محدوده پایین خارج شود و باعث شود خودرو به عقب سر بخورد، کنار بیاید. با این حال، در نهایت راننده می تواند با وجود مشکل مکانیکی از تپه بالا برود.

H2 بسیار بزرگتر از UAZ است و برای بالا رفتن از تپه زمان چالش برانگیزتری دارد. در یک نقطه، هر چهار لاستیک شروع به چرخیدن می کنند، زیرا SUV در جای خود قرار می گیرد. هامر تنها پس از هدایت به سمت مسیری که گل و لای کمتری دارد، کشش کافی برای بالا رفتن از مسیر پیدا می کند.

با پیشرفت ویدیو، SUV ها به عمق جنگل می روند. H2 در یک نقطه گیر می کند و UAZ باید آن را آزاد کند.

UAZ در این شرایط مانند یک بز کوچک بیلی است، زیرا به ظاهر می تواند به هر جایی برود. در همین حال، راننده هامر در حالی که شاسی بلند روسی را دنبال می کند، به شدت تکان می خورد. هر چند مدل آمریکایی همینطور ادامه می‌دهد، بنابراین اینطور نیست که در گل و لای کاملاً بی‌فایده باشد. ما نتیجه را مساوی می نامیم، اما در این شرایط خاص، ترجیح می دهیم پشت فرمان UAZ باشیم.

UAZ 469 (تصویر زیر) در ارتش روسیه به عنوان وسیله نقلیه حمل و نقل، ماشین رادیویی، آمبولانس و غیره خدمت می کرد. یک نسخه غیرنظامی نیز وجود داشت. نسخه اصلی از یک 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 71 اسب بخار استفاده می کرد که می توانست با بنزین تا 72 اکتان کار کند. این نیروگاه به یک جعبه دنده چهار سرعته دستی با جعبه انتقال دو سرعته و چهار چرخ متحرک متصل شد.

UAZ-469
UAZ-469

در همین حال، هامر H2 یک SUV آشناتر برای مردم ایالات متحده است. این مدل بر روی یک نسخه اصلاح شده از پلت فرم GMT820 سوار شد که زیر کادیلاک اسکالید، شورولت تاهو و جی ام سی یوکان نیز قرار داشت. تولید از سال 2003 تا 2009 انجام شد. قدرت در ابتدا از یک موتور 6.0 لیتری V8 با 325 اسب بخار قدرت و 365 پوند فوت گشتاور تامین می شد. برای سال های 2008 و 2009، جنرال موتورز به موتور 6.2 لیتری V8 با قدرت 393 اسب بخار و گشتاور 415 پوند فوت روی آورد. به روز رسانی همچنین یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک را برای جایگزینی واحد چهار سرعته قبلی اضافه کرد.



منبع